Google varuje před neoznačenou reklamou, webům hrozí odstranění z Google News

5. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Hitem posledních měsíců je „native advertising“, tedy reklama „přirozeně“ začleněná do článků či zpráv. Google varuje před takto skrytou reklamou

Google varuje, že neoznačená reklama může znamenat odstranění webu z Google News (Zprávy Google). Reaguje na rostoucí trend používání tzv. „native advertising“, tedy reklamy, která je „přirozeně“ začleněná do článků či zpráv. A v řadě případů není ani označená jako reklama, ale hlavně není jasně oddělena od vlastního obsahu.

MM Influenceři

Ve výše zmíněném varování Google upozorňuje, že důvěryhodnost a důvěra jsou dlouhodobé žurnalistické hodnoty, které navíc považujeme za zásadní. A také to, že Google News nejsou marketingovým nástrojem. Konstatuje také, že je obtížné článkům věřit, pokud jsou placené tím o kom píší či pokud se prodávají odkazy v článku. Z pohledu  Google jde o porušování pravidel a v takovém případě může být titul z Google News odstraněn.

Google doporučuje, tam kde dochází k prolínání redakčního a komerčního obsahu, aby byl takovýto obsah jasně označen a oddělen. Včetně obvyklého doporučení, aby byl odsunut na samostatnou doménu či složku, byl blokován v robots.txt nebo určen v Google News Sitemap.. 

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).