Hlavní navigace

Google varuje před neoznačenou reklamou, webům hrozí odstranění z Google News

Daniel Dočekal

Hitem posledních měsíců je „native advertising“, tedy reklama „přirozeně“ začleněná do článků či zpráv. Google varuje před takto skrytou reklamou

Google varuje, že neoznačená reklama může znamenat odstranění webu z Google News (Zprávy Google). Reaguje na rostoucí trend používání tzv. „native advertising“, tedy reklamy, která je „přirozeně“ začleněná do článků či zpráv. A v řadě případů není ani označená jako reklama, ale hlavně není jasně oddělena od vlastního obsahu.

CIF17_Rozkosny

Ve výše zmíněném varování Google upozorňuje, že důvěryhodnost a důvěra jsou dlouhodobé žurnalistické hodnoty, které navíc považujeme za zásadní. A také to, že Google News nejsou marketingovým nástrojem. Konstatuje také, že je obtížné článkům věřit, pokud jsou placené tím o kom píší či pokud se prodávají odkazy v článku. Z pohledu  Google jde o porušování pravidel a v takovém případě může být titul z Google News odstraněn.

Google doporučuje, tam kde dochází k prolínání redakčního a komerčního obsahu, aby byl takovýto obsah jasně označen a oddělen. Včetně obvyklého doporučení, aby byl odsunut na samostatnou doménu či složku, byl blokován v robots.txt nebo určen v Google News Sitemap.. 

Našli jste v článku chybu?