Hlavní navigace

Hokejový šampionát potvrdil Českou televizi minulý týden na pozici lídra trhu

18. 5. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Největší meziroční pokles zaznamenala skupina Prima. U staršího i mladšího publika přišla o více než tři procentní body.

Mezitýdenní vývoj (vs. 19. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Hokejový šampionát, který se letos konal v České republice, i minulý týden míchal s televizní sledovaností. Lídrem trhu byla proto opět veřejnoprávní televize se souhrnným celodenním podílem u staršího publika 38,72 %. V mezitýdenním srovnání si Česká televize polepšila o 1,72 procentního bodu. Naopak největší pokles zaznamenala skupina Barrandov, do níž v současné době kromě stejnojmenné plnoformátové televize patří také stanice Kino Barrandov a Barrandov Plus. Skupina Barrandov si v mezitýdenním srovnání pohoršila o přibližně jeden procentní bod. Téměř bez ztráty podílu, pokles pouhá 0,03 %, zaznamenala Prima.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT minulý týden lídrem trhu, porazila Novu i v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let

Vzhledem k tomu, že hokejový šampionát běžel na stanici ČT Sport, není žádným překvapením, že právě ona je skokanem minulého týdne. Její podíl ve skupině diváků starších 15 let se zvýšil o 3,3 procentního bodu. Ostatní televize, pokud rostly, navýšily svůj podíl minimálně. Druhou nejvíce rostoucí televizí, která si polepšila o 0,25 procentního bodu, byla Nova. Naopak za pokles týdne je možné označit Jedničku, která přišla o 1,1 procentního bodu a vykázala 12,02 %, a plnoformátovou Televizi Barrandov, která si pohoršila o jeden procentní bod z hodnoty 4,16 % na 3,15 %.

Top 10 všechny stanice (20. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

Díky hokejovému šampionátu si pozici lídra trhu udržela i u mladšího publika, tedy ve skupině diváků od 15 do 54 let, Česká televize. Oproti předchozímu, tedy 19. týdnu, si v mezitýdenním srovnání polepšila o 2,65 procentního bodu z hodnoty 35,57 % na hodnotu 38,22 %. Naopak největší pokles zaznamenala v této kategorii skupina Barrandov, které nepomohla ani nová televize Kino Barrandov (Barrandov Plus startoval až o víkendu) a pohoršila si o 1,28 procentního bodu z hodnoty 3,69 % na 2,41 %. O téměř jeden procentní bod klesla v mezitýdenním srovnání skupina Prima. Pohoršila si o 0,84 procentního bodu.

MINULÝ ROK: Česká televize jako skupina minulý týden nad Novou, růst Barrandova se zastavil

Největším skokanem u mladšího publika byl v mezitýdenním srovnání právě kanál ČT Sport, který si polepšil o téměř čtyři procentní body z hodnoty 18,49 % v 19. týdnu na 22,44 % v týdnu dvacátém. Ostatní stanice v kategorii mladšího publika mezitýdenně vůbec nerostly. Po ČT Sport tak zaznamenal největší vzestup hlavní kanál Novy, který narostl o dvanáct setin procentního bodu. Největším propadákem minulého týden byla v mezitýdenním srovnání TV Barrandov, která přišla o 1,23 procentního bodu a vykázala hodnotu 2,02 %. Podobný pád zaznamenal i vlajkový kanál České televize, který mezitýdenně poklesl o 1,12 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (20. týden 2015)
Graf podílu kanálů (20. týden 2015)
Graf podílu skupin (20. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 20. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Česká televize ovládla sledovanost také co se týká meziročního srovnání. Pokud porovnáme 20. týden loňského a letošního roku, zjistíme, že veřejnoprávní médium díky hokejovému šampionátu narostlo o téměř pět procentních bodů, a to z hodnoty 33,84 % na 38,72 %. Naopak nejvíce padala v meziročním srovnání komerční mediální skupina Prima, která si pohoršila o téměř 3,5 procentního bodu na hodnotu 17,61 %. Ve stejném týdnu, ale rok předtím, měla komerční dvojka souhrnný share u staršího publika ve výši 21,07 %. Ani o jednu desetinu procentního bodu si nepohoršila ani nepolepšila v meziročním srovnání Nova.

ČT Sport je skokanem minulého týdne co do meziročního srovnání. Polepšil si o sedm procentních bodů z hodnoty 10,82 % na hodnotu 17,87 %. V meziročním srovnání rostla také nová stanice Kino Barrandov, a to o čtyři desetiny procentního bodu. V loňském roce totiž ještě tento program vůbec nevysílal. V kategorii staršího publika si nejvíce pohoršila Prima. Ta zaznamenala pokles o téměř tři procentní body z hodnoty 14,24 % na 11,33 %. Tato skutečnost je podtržena již zmíněným faktem, že Prima je v této kategorii nejvíce klesající skupinou. Viditelný pokles, o 1,74 procentního bodu, zaznamenal i hlavní kanál České televize.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Česká televize narostla v meziročním srovnání u mladšího publika o 5,58 procentního bodu z hodnoty 32,64 % na hodnotu 38,22 %. Výsledek pouze potvrzuje skutečnost, že hokej lákal k obrazovkám diváky napříč generacemi a i ve skupině lidí od 15 do 54 let si tedy veřejnoprávní médium udrželo pozici lídra. Nova příliš velký pokles nezaznamenala. V meziročním srovnání si pohoršila pouze o 0,33 procentního bodu. Největší pokles u mladšího publika naopak zaznamenala Prima, která se meziročně propadla o více než 3,5 procentního bodu na hodnotu 16,16 %. Ve stejném období o rok předtím vykázala souhrnný share 19,76 %.

Sportovní kanál České televize se minulý týden dotahoval na hlavní kanál Novy. Obě stanice od sebe dělilo přibližně šest procentních bodů. ČT Sport si v meziročním srovnání polepšil u mladšího publika o rekordních 8,73 procentního bodu z hodnoty 13,71 % na 22,44 %. Nova i přesto zůstala v kategorii diváků od 15 do 54 let lídrem s hodnotou 23,06 %. V meziročním srovnání však poklesla o 0,64 procentního bodu. Spolu s ČT Sport rostl nejvíce i Smíchov, a to o 0,44 procentního bodu na hodnotu 2,12 %. Naopak nejvíce padala Prima spolu s Jedničkou. Obě stanice zaznamenaly v meziročním srovnání u mladšího publika pokles o přibližně 2,4 procentního bodu.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).