Nejen na televizorech Panasonic, ale i u konkurenční značky LG bude možné sledovat přímo na obrazovce internetový archiv pořadů televize Nova. Podle ekonomického deníku E15 totiž Nova vyjednává se společností LG o obchodních podmínkách zařazení videoarchivu svých pořadů do nabídky multimediálních služeb využitelných na nových televizorech této značky. Jednáme o tom, dohodnout bychom se měli ještě letos,
řekl listu Harry Park, manažer televizních projektů LG.
K TÉMATU: HbbTV nabídne v roce 2011 revoluci v televizní zábavě
Podle zdrojů z Novy se momentálně jedná o obchodních podmínkách. Komerční televize od LG údajně požaduje veškeré příjmy z reklamy, kterou internetový obsah Novy do LG přinese, plus fixní poplatek za překlápění obsahu,
píše E15. Společnost LG chce z českých lokalizovaných videowebů nabídnout ve svých televizorech internetovou televizi Stream.cz od portálu Seznam.cz a digitální televizi přes internetový protokol O2TV od Telefóniky O2.
ČTĚTE TAKÉ: Tuzemské televize s nasazením hybridní HbbTV prozatím váhají
Vůbec první společností, která nabídla ve svých televizorech videoarchiv televize Nova, byl již předloni Panasonic. Globální vedení firmy vybralo Českou republiku jako jednu ze zemí, v níž testovalo využití lokálního videoobsahu v rámci služby VieraCast. Podle ředitele internetu televize Nova Pavla Krbce aktuálně tuto službu na televizorech Panasonic využívá každý večer okolo tisícovky diváků. To je však jen zlomek oproti počtu diváků klasického televizního vysílání.
NAPSALI JSME: Otestovali jsme pro vás televizní vysílání budoucnosti – HbbTV
Archiv pořadů Novy chtěl získat do svých televizorů i Samsung, který už loni v září představil na berlínském veletrhu widget pro sledování videoarchivu iVysílání.cz České televize. Přesto, že firma slibovala uvést tuto službu na trh ještě do konce loňského roku, dosud se tak nestalo. Záleží jen na Samsungu, z naší strany je už všechno hotové,
řekl k tomu ředitel divize Nová média ČT Milan Fridrich, podle něhož ČT dává hybridní televizi HbbTV velkou prioritu v rámci rozvoje svých multimediálních služeb.