Hlavní navigace

Jak vydělat na netu? Pornohvězda poradí!

8. 3. 2002
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Přestože se "seriózní internetoví podnikatelé" koukají na online porno skrz prsty, faktem je, že mohou síťovým "pornobaronům" jejich příjmy jen tiše závidět. Za těchto okolností může dojít k paradoxní situaci, že se internetová pornohvězda stane placeným konzultantem mainstreamového "dot-comu". Samozřejmě s největší diskrétností.
Pornohvězdou, o které byla v úvodu řeč, je Danni Ashe, Američanka, která se dostala do Guinessovy knihy rekordů jako „nejstahovanější dívka na webu“, na kterémžto zasloužilém postu vystřídala dlouholetou vládkyni Cindy Margolis. Ashe sice nadále vykonává své původní povolání, na rozdíl od většiny pornohvězd se jí však daří vydělávat peníze, i když je oblečená. Je renomovaným řečníkem na konferencích o internetovém podnikání, v prostorách washingtonského Kapitolu odpovídá na otázky kongresmanů stran Internetu a ochrany dětí a především poskytuje placené konzultace, které jí zajišťují 50 procent všech příjmů. Dle článku v Guardianu patří mezi její klienty kromě firem podnikajících v pornoprůmyslu i „farmaceutické, filmové a vinařské společnosti“. Jejich jména jsou samozřejmě tajná. Mít za poradce pornohvězdu přece jen není to nejlepší pro image. V USA poskytuje podobné služby jako Ashe i několik dalších v online erotice podnikajících společností.

Není divu, že erotické projekty jsou pro zbytek Internetu zdrojem poučení. Na Internetu existuje dle odhadu Online Computer Library Centre více než 74.000 erotických sitů, což znamená v této veličině dvě procenta celého Internetu. Dle stejného zdroje za loňský rok vygenerovala internetová erotika zisk okolo jedné miliardy dolarů. 50 procent z toho si ukrojili malí hráči s ziskem do 20.000 dolarů za rok, nicméně v současnosti v tomto oboru probíhá koncentrace, kdy slabší weby jsou skupovány silnějšími nebo ukončují provoz.

Vyplatila by se tuzemským dot-comům rada od českých pornohvězd? Těžko. Dívky působící v oboru se drží zlatého přísloví „drž se ševče svého kopyta“ a na kariéru internetových podnikatelek pravděpodobně málokterá pomýšlí. Podnikatelského ducha ukázal mediálně známý pornoherec Robert Rosenberg, který založil vlastní producentskou společnost Rebel Production zabývající se výrobou pornografických materiálů všeho druhu. Jeho internetový pokus se omezil na volné vystavení obrázků a videa na stránkách své firmy. Za těchto okolností se vystavené materiály rychle staly kořistí pirátů. Rosenberg po této zkušenosti od internetového prezentace svého „díla“ ustoupil a myšlenkou vytváření profesionálního projektu s placeným obsahem se nezabýval.

Když nejsou k dispozici na Internetu podnikající pornohvězdy, mohli by rady, jak na Internetu vydělat, poskytovat alespoň manažéři českých eroticky zaměřených projektů? Troufám si tvrdit, že nikoliv. Rozhodně totiž neplatí, že porno je na českém Internetu zlatý důl. V doméně .cz působí celá řada spíše nadšeneckých projektů s nulovými příjmy a pirátským obsahem. Dále existují poloprofesionální služby, které zajišťují finance na provoz několika tisícikorunami získanými např. z online sexshopu či exkluzivní reklamou domluvenou s erotickým podnikem, se kterým má provozovatel služby nadstandardní vztahy. Úspěšný český podnikatel je v oboru internetové erotiky leda ten, kdo dělá věci pro zahraničí.

Placený obsah si troufá nabízet v podstatě jen největší vydavatelství erotických titulů v republice PK62 v rámci projektu LEO online. I LEO online se však od standardního zahraničního erotického webu s placeným přístupem výrazně odlišuje, a to způsobem placení, který by byl v USA pokládán za kuriózní: uživatelé chtiví erotického obsahu si kupují v síti prodejen tabáku a tiskovin kupóny s přístupovými kódy. Měsíčně se těchto karet prodá kolem 500, což znamená při ceně 299 korun za jednu obrat ve výši přibližně 150.000 korun. Obrat jdoucí na vrub ostatním metodám platby se zřejmě nebude řádově lišit (PK62 nechce přesné údaje sdělovat kvůli konkurenci). Odečtou-li se náklady na zaměstnance a techniku, zisky rozhodně nebudou vysoké. Spíše se bude jednat o perspektivní investici do budoucna.

BRAND24

Ani Escort online, svérázný inzertní web, v němž nabízejí své služby profesionální sexuální pracovníci, neměl od začátku existence na růžích ustláno. V počátku byla fluktuace klientů velmi vysoká. Důvod byl jednoznačný: Efektivita Escort online nebyla taková, jakou tvůrci služby očekávali. „Teď je situace úplně jiná, Escort online je jednou z nejznámějších escortních stránek v zemi, dost možná úplně nejznámější, takže přísun klientů shánějících dívky z naší databáze je natolik veliký, že fluktuaci nejen snížil, ale v poslední době prakticky zastavil,“ říká Andrej Anastasov, jeden z vedoucích manažerů projektu. Escort online dle Anastasova vydělává „dost na to, aby se pokryly náklady a pomalu se začaly vracet investice“. Čili ani u nejznámější a bezesporu nejoriginálnější eroticky zaměřené služby v tuzemsku nepanuje euforie zlaté horečky.

Suma sumárum, ačkoliv šéfové některých českých internetových projektů by tip, jak vydělat, potřebovali jako sůl, u manažerů tuzemských erotických služeb se zaručeného receptu nedočkají. Nezbývá jim tedy, než se obrátit přímo na Danni Ashe. Měli by však mít na paměti, jak dopadla po najmutí elitních amerických poradců Tatra Kopřivnice.

Myslíte si, že by konzultace s Danni Ashe pomohly tuzemským dot-comům ke zvýšení zisku?

  • Ano. Minimálně by to byla dobrá reklama.
    3 %
  • Ne. Některým českým dot-comům nepomůže ani svěcená voda.
    11 %
  • Sice ne, ale za něco se ty peníze od investora přece utratit musí.
    82 %
  • Než Danni Ashe, to radši astrologa. Bude levnější.
    4 %

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor se dlouhodobě věnuje publicistice zejména v oblasti interaktivní zábavy a multimédií. Kromě Lupy publikuje například v deníku Právo či online magazínu Bonusweb.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).