Kabelové společnosti by mohly po plošném zavedení bezplatné zemské digitální televize přijít až o třetinu současných zákazníků, kteří od nich odebírají kabelovou televizi. Na odborné konferenci v polském Zakopaném to podle serveru Satkurier.pl prohlásil Jerzy Straszewski, ředitel Polského institutu pro elektronické komunikace.
V Polsku nyní využívá služeb kabelových společností okolo 4,5 milionu předplatitelů. Straszewski předpokládá, že o 1,5 milionu abonentů kabeloví operátoři přijdou. Jde o zákazníky, kteří si předplácí pouze základní programové nabídky. Podle Straszewského by kabelové společnosti měly přehodnotit současnou programovou nabídku základních balíčků, aby o tyto zákazníky skutečně nepřišly.
Straszwski ale nezmínil fakt, že většina zákazníků kabelové televize v Polsku přijímá tuto službu v analogové podobě, protože digitální kabelová televize se zde začala rozvíjet později než v jiných středoevropských zemích. Právě digitalizace kabelových rozvodů a větší programová nabídka, stejně jako možnost vysokorychlostního připojení k internetu a pevné telefonní linky z jedné zásuvky láká ke kabelové televizi nové zákazníky.
Podle informací, které na evropském veletrhu MIPCOM zveřejnila asociace Cable Europe, jenom za první pololetí letošního roku vzrostl počet předplatitelů služeb digitální kabelové televize v Evropě o 18 procent. V reálném počtu uživatelů jde o 18 milionů nových zákazníků. Celkově nyní přijímá digitální kabelovou televizi od členů Cable Europe na 70 milionů evropských domácností.
Největší nárůst zaznamenal kabelový digitální trh v Německu, až o 32 procent, dále v Holandsku (o 15 procent), Francouzsku a Španělsku (shodně o 12 procent) a v Británii (o 3 procenta). Podle serveru Rapid News celoevropsky rostlo také využívání kabelové připojení k internetu (o 6,7 procenta) a kabelového telefonu (o 9,2 procenta). Naopak o pět procent klesl počet zákazníků, kteří využívají analogovou kabelovou televizi.