Hlavní navigace

KakaoTalk, služba, která přenese miliardu vzkazů denně

25. 1. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Kakaotalk
Myslíte si, že nejvíce zpráv odesílá Facebook nebo Twitter? Kdepak, na špičce je KakaoTalk, korejský projekt umožňující rychlou a jednoduchou komunikaci prostřednictvím chytrých telefonů. Jaká je služba, přes kterou si uživatelé píší více než na největších sociálních sítích?

KakaoTalk je u nás poměrně neznámý projekt, který ovšem z globálního pohledu neskutečně prohání Facebook a Twitter. Přitom je to služba jednodušší, nenáročná, která se v podstatě vrací o mnoho let zpátky, když ještě lidi bavila prostá komunikace prostřednictvím textových zpráv. Navíc jsou v těchto zprávách linky vedoucí na nejrůznější obsah. Když se jednoduché funkce uhnízdí na moderních mobilních telefonech s oblíbenými operačními systémy, miliony uživatelů nevidí problém s používáním.

Tento projekt je hodný pozornosti už jenom kvůli tomu, že má rychlejší start než Facebook. Takových projektů je samozřejmě víc (třeba Japonci se svojí hlasovou aplikací Line), ale KakaoTalk si kromě toho po pár měsících provozu pověsilo na opasek skalp Facebooku a Twitteru i v jiné oblasti. Podívejme se na srovnání počtu odeslaných zpráv za minutu.

  • Twitter odbaví 100 000 tweetů
  • Facebook zaznamená 510 000 komentářů
  • Do Googlu je zadáno 690 000 požadavků na vyhledávání
  • KakaoTalk přenese průměrně 700 000 zpráv

Zkušený počtář snadno odhalí, že za den KakaoTalk překoná magickou hranici jedné miliardy zpráv. To je start jako hrom, i když vezmeme v úvahu, že Korejci a jejich sousedi Japonci jsou v počtu odeslaných zpráv, fotek i čehokoliv jiného trochu mimo realitu Evropy a Spojených států. Právě zástupci neasijských uživatelů KakaoTalk příliš nevyužívají, neznají ji a zatím dávají přednost více proslulým konkurentům. Ještě v září loňského roku bylo na počítadle zpráv odeslaných za den „pouze“ 600 milionů, na začátku ledna pak došlo k pokoření miliardové hranice. Tento skok demonstruje, že se aplikace uživatelům líbí a rádi ji používají. Přitom KakaoTalk nenabízí nic zajímavého, pouze textovou komunikaci a pár maličkostí, které však pomáhají aplikaci konkurovat textovým zprávám. Ano, jde i o peníze, Korejci i Japonci jistě rádi ušetří. Pokud tedy nemají od operátora odesílání a příjem standardních textových zpráv zdarma.

KakaoTalk KakaoTalk

Co KakaoTalk chystá do budoucna? Právě videohovory zdarma nebo možnost používání smajlíků. Tedy věci, které mnozí konkurenti běžně nabízejí, přesto se jejich služby takovému zájmu netěší. Pokud bychom se měli podrobněji podívat na vývojáře (KAKAO Inc.) a historii projektu, tak vězte, že iOS a Android verze běží už nějaký ten pátek (konkrétně od března roku 2010) a aplikace pro Blackberry je v beta testu. Zatím existuje asi 12 jazykových verzí, nechybí angličtina, italština, francouzština a němčina. Výhodou je, že není požadována registrace a přihlášení, stačí zadat číslo telefonu. V oblasti messagingu má KakaoTalk na to, aby soupeřila (a daří se jí to) s Facebookem nebo Twitterem, případně se stejně zaměřenými aplikacemi. Je jasné, ze od KAkaoTalku nebude nikdo čekat sociální síť jako takovou, s profily, obrázky a dalšími „zbytečnostmi“. Rychlá a jednoduchá komunikace, to je deviza korejského startupu.

Hodí se zmínit další úspěšná čísla. Za pouhých 16 měsíců provozu má KakaoTalk v létě 2011 zářez za 20 milionů uživatelů. Nyní je to už 30 milionů lidí, z nichž asi 16 – 17 milionů používá službu každý den. Pokud vás zajímají funkce navíc, moc jich není. Hodí se export a import kontaktů, skupinový chat, na vysoké úrovni je prý ochrana soukromí uživatelů.

Šéfové si jsou vědomi, že jejich služba má potenciál na útok směrem ke globálnímu trhu. Pracuje se na založení poboček v Japonsku a v USA, svojí snahu označuje zakladatel a ředitel KIM BEOM-SOO za bitvu Davida s Goliášem. Jak naznačují dějiny, i slabý trpaslík někdy může vyřídit obra. V případě KakaoTalku to nejspíše dopadne trochu jinak. Facebook a Twitter nebudou vyřízeni, ale přibude jim nový „konkurent“, zaměřující se na malou část jejich celkového záběru. V tomto případě má David skvělou šanci na přežití a rozvoj.

cif 24 - early cena - média

KakaoTalk

Facebook se asi skutečně bát nemusí, horší to asi bude mít Twitter. KakaoTalk totiž Twitter připomíná docela dost a pokud se Korejcům podaří prorazit na trhy, kde není Twitter příliš oblíbený, mohou ho lokálně převálcovat. Lákadlem je jistě kromě navyšujícího se počtu uživatelů také zisk (o tom Korejci skromně nemluví). Ekonomický pohled na stav trhu instant messagingu naznačuje, že v této oblasti je i dost peněz, teď jde jenom o tom, jak je od uživatelů získat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).