Hlavní navigace

Google a Internet Trading: kampaň na přednostní výpisy je nesmysl

Aleš Miklík

Na jednom z blogů na Lupě se nedávno objevila zmínka o údajné kampani Internet Tradingu, kdy je firmám nabízena možnost předplatit si přednostní výpisy ve vyhledávání Googlu. Ten podle slov citovaného obchodníka má spustit placené výpisy od 1. června, přičemž Internet Trading prý je s Googlem dohodnutý a „zadává do něj firmy“. Přestože informace působí značně nevěrohodně a naznačuje spíše nepochopení přednostních pozic a systému AdWords (viz článek o PPC systémech) obchodníkem, pokusili jsme se…

Na jednom z blogů na Lupě se nedávno objevila zmínka o údajné kampani Internet Tradingu, kdy je firmám nabízena možnost předplatit si přednostní výpisy ve vyhledávání Googlu. Ten podle slov citovaného obchodníka má spustit placené výpisy od 1. června, přičemž Internet Trading prý je s Googlem dohodnutý a „zadává do něj firmy“. Přestože informace působí značně nevěrohodně a naznačuje spíše nepochopení přednostních pozic a systému AdWords (viz článek o PPC systémech) obchodníkem, pokusili jsme se ji ověřit u Internet Tradingu i Googlu.

Podle Milana Hronce, ředitele Internet Tradingu, žádná taková kampaň neprobíhá. Spíš půjde o nějaké nedorozumění, prodáváme např. garantované pozice v AdWords. S Googlem spolupracujeme už osm let a žádný náš zákazník neměl doposud důvod být nespokojený.

Také Google odmítl možnost placených přednostních výpisů ve vyhledávání. „Organické výsledky vyhledávání jsou objektivní, automatizované a nelze je ani koupit, ani prodat. Google používá více než 200 parametrů pro určení toho, jak vysoko se má stránka ve výsledcích zobrazit.
Google nicméně umožňuje provozovatelům webových stránek propagovat své stránky reklamami, které se objeví po dotazu vedle organických výsledků jako sponzorované odkazy. Vyhodnocení výsledků vyhledávání a reklam je ale zcela oddělený proces a reklamy a výsledky vyhledávání se navzájem neovlivňují. Na reklamě a výhledávání dokonce pracují dva úplně jiné, oddělené týmy. Věříme, že toto oddělování je klíčem k udržení objektivity výsledků Googlu“
, řekla pro Lupu Sonya Boralv, PR manažerka Googlu.

Firmy by proto v případě, že jim některý obchodník bude podobný produkt nabízet, měly zbystřit a nechat si vysvětlit, co jim vlastně prodejce nabízí. Pokud máte s podobnými nabídkami svoji vlastní zkušenost, přispějte s ní do diskuse pod zprávičkou.

Našli jste v článku chybu?