Hlavní navigace

Komu minulý týden nejvíc uškodil nástup fotbalového šampionátu?

Lukáš Polák

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Prima ani ČT 1 kupodivu neklesaly, ČT Sport si díky fotbalu zajistila největší růst ze všech českých televizí

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 23. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Mistrovství světa ve fotbale minulý týden pomohlo ČT Sport k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 2,99 procentního bodu na hodnotu 5,94 procenta, což hladce stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Fotbal naopak nejvíc uškodil hlavnímu kanálu Novy, který se propadl o 1,07 procentního bodu na podíl 23,96 procenta. Významně klesaly i fotbalově „spřízněné“ televize Fanda (o 0,35 procentního bodu na 1,63 procenta) a Prima Cool (o 0,37 procentního bodu na 3,28 procenta). ČT 1 i hlavní kanál Primy se udržely na stejných číslech jako předminulý týden, fotbalový šampionát se jich tedy nijak nedotkl.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima Cool skokanem minulého týdne, nejvíce se propadala ČT 1

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si minulý týden nejlépe vedla Česká televize. Oproti předminulému týdnu stoupla o 2,85 procentního bodu na hodnotu 30,33 procenta. Oproti tomu skupina Nova, která si nad ČT udržela mírný náskok, klesla o 1,87 procentního bodu na podíl 31,75 procenta (klesalo všech pět jejích volně šířených programů, nejméně – o jednu setinu procentního bodu – Smíchov). Mírný pokles vykázala i skupina Prima, jež si pohoršila o 0,56 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,64 procenta.

Top 10 všechny stanice (24. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na niž programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden rovněž nejvíc posilovala ČT Sport, a to o poznání více než v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let. Její podíl oproti předminulému týdnu vzrostl o 3,48 procentního bodu na 6,48 procenta. Největší pokles opět připadl hlavnímu kanálu Novy, i když ne tak velký jako v cílové skupině 15+. Nova si pohoršila o 0,87 procentního bodu na 25,83 procenta. Významný pokles o 0,70 procentního bodu na podíl 5,23 procenta zaznamenala i Prima Cool. Ještě o něco více, o 0,80 procentního bodu na hodnotu 9,05 procenta, si pohoršily „ostatní“ neměřené televize.

Česká televize jako celek si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let minulý týden polepšila o 3,06 procentního bodu na hodnotu 26,21 procenta. Skupinu Nova na pozici lídra v této cílové skupině ale nijak neohrozila, protože se i přes propad držela nad ČT o deset procentních bodů. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,36 procentního bodu na 36,09 procenta. Výrazný propad oproti širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let zaznamenala skupina Prima. V mladší divácké kategorii si pohoršila o 2,23 procentního bodu na hodnotu 20,92 procenta (klesaly všechny její programy, nejméně ale hlavní kanál).

Kanály – průměrné podíly (24. týden 2014)
Graf podílu kanálů (24. týden 2014)
Graf podílu skupin (24. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 23. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 24. týdnem minulého roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Fotbalový šampionát ji posunul o 4,33 procentního bodu na hodnotu 5,94 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala zpravodajská ČT 24, která loni trhala rekordy sledovanosti díky mimořádnému povodňovému zpravodajství. Oproti loňskému roku klesla o 4,84 procentního bodu na hodnotu 4,49 procenta. Významný pokles o 1,05 procentního bodu na podíl 3,63 procenta zaznamenala i Nova Cinema, zaznamenáníhodné jsou i propady hlavního kanálu Primy (o 0,83 procentního bodu na 14,12 procenta) a Primy Cool (o 0,73 procentního bodu na 3,28 procenta).

Z pohledu tří největších tuzemských televizních skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let stoupala pouze Česká televize. Polepšila si o 1,49 procentního bodu na hodnotu 30,33 procenta, k čemuž pomohly i nové kanály ČT :D a ČT art. Meziroční nárůst ČT Sport totiž „požral“ pokles ČT 24. Obě velké komerční televizní skupiny klesaly. Nepatrný pokles o 0,23 procentního bodu na hodnotu 31,75 procenta zaznamenala skupina Nova, výraznější propad o 1,45 procentního bodu na souhrnný podíl 21,64 procenta vykázala skupina Prima.

 Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

IAC 19 - tip 2 řečníci

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila rovněž ČT Sport, a to o 4,77 procentního bodu na hodnotu 6,48 procenta. Největší pokles zaznamenala rovněž zpravodajská ČT 24 (o 3,50 procentního bodu na 2,52 procenta), opět „díky“ loňským povodním, které byly mimořádně sledované. Velmi významné poklesy potkaly dva hlavní kanály skupin Nova a Prima. Hlavní kanál Novy si pohoršil o 1,75 procentního bodu na hodnotu 25,83 procenta, Nova Cinema o 1,17 procentního bodu na 5,04 procenta. „Velká“ Prima meziročně klesla o 1,87 procentního bodu na 10,52 procenta, Prima Cool o 1,15 procentního bodu na 5,23 procenta. Oproti tomu ČT 1 meziročně u mladého publika vzrostla o 1,15 procentního bodu na podíl 11,41 procenta.

Meziroční vývoj u celých televizních skupin kopíroval situaci u širší divácké kategorie všech dospělých nad 15 let. Jako jediná z velké trojky stoupala Česká televize, zato významnější než u cílové skupiny 15+. Polepšila si o 4,47 procentního bodu na 26,21 procenta. Skupina Nova klesla o 1,34 procentního bodu na hodnotu 36,09 procenta a skupina Prima dokonce o 2,79 procentního bodu na 20,92 procenta. U Novy však tři nejmladší kanály (Fanda, Smíchov a Telka) meziročně mírně rostly, stejně jako dva nejmladší kanály skupiny Prima (Prima love a Prima Zoom).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?