Problém hledání optimálního ekvilibria mezi obsahem serveru a umístěnou reklamou je táhlý, nevyřešený a plný experimentování. Často se hovoří o „banner blindness“, kdy uživatel prostě nevidí komerční část webu a plně se koncentruje pouze na jeho obsah. Autoři reklamy se tomu snaží vyhýbat využíváním nových formátů, tvorbou interaktivních a leckdy i užitečných bannerů, jejichž hlavním smyslem je nejen nasměrovat potenciálního zákazníka na prezentaci inzerenta, ale také mu dát v rámci této reklamy přímou službu navíc.
Bohužel, existují problémy, které s sebou přinášejí právě tyto nové formy internetové propagace a které se části uživatelů týkají více a části méně. V každém případě existují situace, kdy reklama může obsah WWW nejen podporovat a obohacovat, ale také prakticky blokovat a znemožňovat jeho využití.
Problém úzkého hrdla
Uživatelé připojení k síti pomocí analogového dial-upu mívají problémy zejména s delšími reklamními objekty. V kombinaci s prohlížeči, které mají tendenci zastavit čtení stránky až do úplného příchodu objektu, který je nahoře (a takové se stále ještě používají), se tak vytváří nepříjemná past. Reklamní obsah prakticky blokuje přístup k „užitečné“ části webu svým načítáním. Stahování tohoto komerčního obsahu může zabrat podstatnou část kapacity linky i času jejího provozu, což je u časové tarifikace poměrně nepříjemné. Flashové reklamy navíc způsobují potíže i při ukládání do lokální mezipaměti, často se obnovují z různých serverů vícenásobně a zcela zbytečně, opět v závislosti na použitém prohlížeči.
Problém prohlížeče
Většina WWW serverů, respektive stránek na nich, je uzpůsobena k prohlížení v různých verzích Microsoft Internet Exploreru. Existuje malá, nicméně rozrůstající se skupina uživatelů používajících alternativní prohlížeče – Mozillu a Operu. Tyto prohlížeče mohou špatně interpretovat kód určený pro MSIE a v důsledku toho i špatně umisťovat komerční obsah. Většina uživatelů Mozilly například zná situaci, ke které pravidelně dochází při načítání stránek iDNES. Nikoliv chybou parseru Gecko, ale kódu stránky dochází k „přeblikávání“ reklamního prostoru, který je normálně v pravé horní části stránky pod její hlavičkou, zleva doprava až do úplného načtení stránky. Tento problém vede k prodloužení doby potřebné pro faktickou funkčnost stránky, v některých případech a zejména u pomalejšího připojení až téměř na neúnosnou mez. Podobné efekty jsou pozorovatelné i v dalších prohlížečích a na jiných stránkách.
Problém výkonu
Zdaleka ne všechny počítače používané k prohlížení WWW jsou moderními a rychlými stroji. Vynecháme-li specifika použitého rozlišení a barevné hloubky, protože obě tyto hodnoty jsou většinou na přijatelných úrovních, nastávají problémy se zpracováním reklamy, zejména u celkové rychlosti a vytížení hostitelského počítače. Flash, zejména ve vyšší kvalitě, spotřebovává paměť i strojový čas. Na PC s procesory pod 1 GHz, dochází ke zpomalování aplikace prohlížeče, stránkami nelze plynule procházet, dochází k zasekávání parseru a v krajním případě může dojít i ke kolapsu prohlížeče. I tak může reklama omezovat plynulé využití WWW. To platí zejména o těch objektech, které mohou v rámci okna klienta přizpůsobovat své umístění (pohybující se bannery), nebo dokonce velikost, a o těch, které jsou velmi rozměrné (banner IOL v záhlaví Českých novin).
Problém blokování
Už několik let existují aplikace, které jsou schopny zásadním způsobem omezit přijímaný komerční obsah na webových stránkách. Mohou zabraňovat pop-up oknům v otevření, ale také eliminovat různé druhy proužků přímo na stránkách. Tím se z pohledu uživatele snižuje množství přenesených dat, obsazení linky, zvyšuje se rychlost provozu WWW i stroje. Nicméně z pohledu majitelů obsahu nejde o nic lichotivého. V poslední době jsou analogické funkce implementovány i do osobních firewallů, respektive jejich komerčních verzí. Tím může dojít k masivnímu nárůstu takto „zablokovaných“ počítačů. A to opět není dobře.
Střídmá reklama?
Někdy platí, že méně znamená více. Je jasné, že hledání kompromisu mezi funkčním a komerčně úspěšným reklamním obsahem je složitý problém, nicméně některým tvůrcům reklamy by prospěla notná dávka střídmosti. Ku prospěchu uživatelů a konec konců i jich samotných. I ten nejlepší reklamní objekt je k ničemu, zablokuje-li uživateli prohlížeč a zničí nervy.