Hlavní navigace

Plavec v barvách Bluetone boří hranice banneru

24. 9. 2003
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Součástí relaunche značky Bluetone operátora České radiokomunikace se na Internetu staly zdařilé animace přední české dílny Advertures. Prostřednictvím webu si lze připomenout každý den nový spot propagující minerálku Korunní. Banner na časopis Osobní finance je zapamatovatelný díky seriózní nabídce kvalitní služby.

948

Název kampaně Relaunch Bluetone
Produkt Bluetone – telekomunikační služby
Zadavatel České radiokomunikace a.s.
Cíl kampaně relaunch produktové značky Bluetone, podpora image Bluetone jako plnohodnotného a důvěryhodného poskytovatele telekomunikačních služeb
Trvání kampaně září – listopad 2003
Mediální agentura OMD Czech
Kreativní agentura DDB
Copywriter Petr Bílek, Tereza Kormanová
Art director Ondřej Mencl
Account tým Irena Smíšková, Jaroslav Parpel, Tomáš Průša
Zpracování pro Internet Advertures
Použitá média televize, tisk, Internet, outdoor
Použité technologie i-layer, ahead banner, roll on banner + vodorovné rozbalovací okno, stick banner, promo banner
Servery, na kterých kampaň běžela iDnes.cz, Lidovky.cz, Atlas.cz, Patria.cz, Seznam.cz, Centrum.cz, Invex.iDnes.cz, Lupa.cz, ISDN.cz
Procentní zastoupení Internetu v mediamixu 6 %
Ukázka banner propagující hlasové služby na Atlas.cz

České radiokomunikace změnily na počátku září svou corporate identity. Od prvního dne měsíce začala společnost používat nové logo autora Mikuláše Macháčka ze Studia Najbrt. Spolu s rebrandingem byla spuštěna i reklamní kampaň na telekomunikační služby Bluetone, jejímž prostřednictvím se firma hodlá odpoutat od svého tradičního obrazu v očích klientů a představit se coby moderní komunikační společnost.

Vlny v logu firmy i jejího produktu doplnily vlny na reklamních nosičích – plavec, který tempem, jež je u jeho protivníků posledním, rozráží okraj bazénu a v neomezeném pohybu pokračuje dále. „Kampaň je dobře viditelná, jednotlivá media spolu sdělením korespondují. Obávám se však vampire efektu – lidé budou vědět, že existuje reklama s pánem, který rozboří bazén, ale nespojí si jí s Bluetone, potažmo Českými radiokomunikacemi,“ míní Jan Suda z ARBOmedia.

Mnohem lépe než v televizním spotu se podařilo myšlenku rozbití běžných mantinelů zpracovat na Internetu. Kreslený plavec za pomoci technologie Flash „vyplavával“ z bannerů a upozorňoval tak na reklamní sdělení. „Podle mě to je výborný,“ lakonicky a nekriticky zhodnotil kampaň Tomáš Řehák z OMD Digital. „Oceňuji kreativní způsob, jakým byl převeden motiv televizní kampaně na Internet,“ přidal se již citovaný Jan Suda.

Jak ale bylo patrné například na Lupě, kdy byla čtvercová reklamní pozice umístěna poměrně nízko v pravém sloupci, ne vždy si mohl uživatel kvůli zvolené technologii vychutnat povedenou animaci z dílny Advertures – právě proto, že se zobrazila až po přejetí kurzorem, byl občas k vidění pouze nerozbalený banner s plavcem v bazénu, bez jakéhokoli textu.

Ti, kdož v okně internetového prohlížeče projíždějí Lupu s kurzorem v prostředním sloupci či vně obsahu, tak zůstali nezasaženi. Alespoň tak se to jevilo autorovi tohoto článku, který plavce a zejména animaci jeho točících se paží sledoval velmi, velmi dlouho.

Každý den na webu

Název kampaně Každý den
Produkt minerální voda Korunní
Zadavatel Alphaduct
Cíl kampaně komunikace sdělení „minerálka Korunní se opravdu dá pít každý den“
Trvání kampaně od 27. června 2003
Kreativní agentura Tanagra
Copywriter Tomáš Krýzl, Julie Hýblová a další
Režie Jiří Strach

Opékání uzenky coby vzpomínka na Jana Husa, dva homosexuálové jako připomínka svátku Petra a Pavla v jeden den nebo letošní první školní den až druhého září – tak vypadají tři z mnoha tváří televizní kampaně propagující minerálku, jež se dá pít každý den.

Tvůrci natáčejí na formát DVD denně pět až sedm motivů, z nichž každý následně realizovaný se na obrazovkách českých komerčních televizí vysílá pouze v jeden den. Cennou zpětnou vazbu a zábavu těm, které vtipné, civilní črty zaujaly, poskytuje stránka www.kazdyden.cz.

Jak bylo uvedeno, flexibilita pracovníků reklamní agentury dovoluje nasadit každý den nový spot, čímž je viditelně podtrženo hlavní sdělení kampaně. Na druhou stranu je však nemožné připomenout si nazítří povedený spot. Internet proto posloužil jako komfortní samoobslužný sklad – na zmíněné stránce jsou odvysílané spoty archivovány a nabízeny k přehrání.

Uživatelé navíc jejich autorům poskytují zpětnou vazbu – prostřednictvím svých hlasů sestavují průběžný žebříček oblíbenosti (v době vzniku tohoto textu zaslouženě vedl klip Domov a teplo). Web nabízí i možnost vydělat si jako scénárista či účinkující ve své vlastní reklamě.

Osobně oblíbený banner

952

Propagaci nabízeného produktu spolu s velkou užitnou hodnotou nabízí atraktivní reklamní proužek upozorňující na časopis Osobní finance. Formulářové okénko s tlačítkem sice nejprve vzbudí dojem, že jde o další z nekonečné řady trikových bannerů, pohybem kurzoru se však uživatel vzápětí ujistí, že tato reklamní pozice je o poznání „poctivější“.

Jednoduchá pozvánka k výpočtu čisté mzdy má šanci zlákat mnohé. Seriózní, zřetelná nabídka kvalitní služby – toť důstojné dílko s velkou nadějí uhnízdit se v myslích konzumentů spolu se značkou, kterou propaguje.

CIF24

Flash vše nespasí

Urputnou bitvu sváděly v uplynulých týdnech bannery v záhlaví serveru iDnes:

947

Které logo ze Studia Najbrt vám přijde nejzdařilejší?

Autor článku

Autor je od prosince 2004 redaktorem Lidových novin, od dubna 2005 v nich píše pravidelnou páteční stránku o médiích.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).