Hlavní navigace

Koordinátor digitalizace: teď už se musí starat komerční subjekty

25. 8. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 322915
25. 8. 2008

Stát udělal přijetím Technického plánu přechodu ze zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání (TPP) vše potřebné pro rozvoj digitálních sítí a nyní je řada na komerčních subjektech, aby zajistily realizaci digitálního vysílání. V nedělních Otázkách Václava Moravce na zpravodajském kanálu ČT 24 to řekl národní koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva.

ROZHOVOR: Zdeněk Duspiva: Digikampaň začne ve velkém až příští rok

Míč je nyní na straně operátorů multiplexů a provozovatelů televizí, kteří by se mezi sebou měli domluvit na podmínkách spolupráce a uzavřít smlouvy, uvedl Duspiva. Státu zůstává podle národního koordinátora jediný úkol, a tím je informační kampaň. Výběrové řízení na jejího realizátora vypíše Národní koordinační skupina pro digitalizaci již na podzim. Museli jsme čekat na to, jak se k TPP postaví komerční televize, vysvětlil Duspiva.

Peníze na kampaň, získané z prodeje reklamních časů na České televizi, již na jaře uvolnila vláda. Pro letošní rok má jít o 100 milionů korun, podle Duspivy ale komise nepočítá s tím, že by do konce roku vyčerpala celou tuto sumu. Na kampani by se navíc měl stejnou měrou podílet stát a komerční sféra, zejména nynější komerční televize Nova a Prima. Duspiva připomněl, že informační spoty k vypínání analogového a zapínání digitálního vysílání by televize nemusely započítávat do reklamních kvót.

Generální ředitelé Novy a Primy, Petr Dvořák a Marek Singer, připravovanou kampaň opakovaně kritizovali kvůli „přílišné obecnosti“. Šéf Novy po souhlasu s TPP navíc dodal, že nevidí důvod, proč by nejsledovanější televize propagovala celý proces digitalizace a ne jen vypínání vlastních analogových kmitočtů a spouštění digitální sítě, v níž bude vysílat právě Nova a její bonusový program.

BRAND24

Martin Mrnka, generální ředitel digitální zpravodajské televize Z1, v pořadu prohlásil, že tato stanice už do vlastní propagace a obecného prosazování digitálního vysílání investovala desítky milionů korun. Nyní by se podle něj měly snažit především velcí hráči – Nova s Primou.

Podle Technického plánu přechodu by intenzivní informační kampaň měla začínat v každém regionu nejméně tři měsíce před vypnutím analogového vysílání na vysílači velkého výkonu. Pro letošní rok se však toto vypínání dotkne pouze druhého programu České televize. Komerční Nova s Primou začnou opouštět analogové kmitočty až příští rok v dubnu. První lokalitou bude hlavní město Praha.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).