Hlavní navigace

Kotva začne testovat iBeacons. Slibuje si lepší informace o zákaznících

5. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pražský obchodní dům chce zasíťovat své prostory signálem digitálních majáků. Stává se tak prvním velkým tuzemským obchodem, který to zkusí naostro.

Technologie iBeacon je zatím přijímána rozporuplně. Apple ji před rokem představil jako budoucnost mobilního marketingu i plateb, ale zatím se úspěchy příliš nehrnou. V tuzemsku s technologií experimentují vývojáři ze September Projects, kteří pracovali na projektu mobilních plateb prostřednictvím iBeacons. 

Další z firem, která zkouší s iBeacons štěstí, je brněnská Neogenia a její služba Spothill. “Naše vysílače dokáží poslat návštěvníkům obchodů zprávu ve chvíli, kdy se dostanou do jejich blízkosti, nebo naopak, když prostor opustí,” tvrdí šéf projektu Roman Studený s tím, že aplikace pracuje s uživatelskými preferencemi a nabídky se pak filtrují podle jeho profilu. Služba umožňuje jednotlivým obchodům vytvářet i vlastní stránky. 

Brněnská firma chce své beacony nabízet až do příštího března pro testování v pilotním provozu. Ještě během letošní vánoční sezóny chce rozjet dvacet dalších obchodů. „Počítáme, že nás k dalšímu rozvoji byznysmodelu nasměruje trh. Zatím chceme naše spoty pronajímat na měsíční bázi,“ vysvětluje ředitel Neogenie Ondřej Švrček s tím, že do konce roku plánuje rozjet spolupráci s dvacítkou dalších partnerů.

UX DAy - tip 2

Prvním testovacím jezdcem je pražský obchodní dům Kotva. „Technologii testujeme především jako nástroj, který nám má pomoci upozornit na služby obchodního domu, měl by zlepšit i orientaci v rámci obchodního domu,“ tvrdí šéf obchodního domu Jaroslav Petrů. Díky tomu budou moci i jednoduše sledovat pohyb návštěvníků, kritická místa a nejoblíbenější obchody.

Na Moravě vznikl i další dosud nerozjetý projekt, který pro slovenský outlet OneFashion připravilo zlínské studio Madeo Interactive. V prostorách outletu měly být umístěny stovku majáků iBeacon, které by měly návštěvníkům outletu zobrazovat cílené zprávy podle jejich polohy. Nakonec ale z projektu sešlo.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).