Hlavní navigace

Letní nadvláda ČT nad Novou pokračovala i minulý týden, nejvíc stoupala Nova Cinema

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Hlavní kanál Novy zaznamenal v obou hlavních cílových skupinách u průměrného celodenního podílu na publiku propad o více než dva procentní body

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 29. týden 2014)

Cílová skupina 15+

České filmy nasazené na nedělní večery proti letní seriálové novince Svatby v Benátkách na Primě pomohly Nově Cinema minulý týden k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,63 procentního bodu na podíl rovných pět procent. Ani to jí však nestačilo na pozici čtyřky na trhu, protože tu uhájila lehce stoupající TV Barrandov (růst o 0,10 procentního bodu na podíl 5,15 procenta). Největší propad zaznamenala ČT 1, která klesla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 15,93 procenta, a také zpravodajská ČT 24, jež si pohoršila o 0,46 procentního bodu na 4,73 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize jako skupina opět nad Novou, nejvíc rostla ČT 1

V souhrnných podílech velkých televizních skupin a jejich pozicích na trhu ale nedošlo k žádné změně. Pozici lídra před Novou uhájila Česká televize, i když těsněji než v předminulém týdnu. V součtu všech svých šesti kanálů denně oslovila v průměru 30,36 procenta dospělého publika staršího 15 let, což bylo o 1,05 procentního bodu méně než o týden dříve. Skupina Nova si naopak polepšila o 0,41 procentního bodu na hodnotu 29,28 procenta a zůstala dvojkou trhu, což je pozice, kterou si drží prakticky od začátku letní sezóny (v kategorii D15+). Stoupala i skupina Prima, a to o 0,40 procentního bodu na kumulovaný podíl 21,86 procenta. Hlavní kanál Novy jako jediná velká plnoformátová televize neklesal (ale ani moc nestoupal, jen o jednu setinu procentního bodu).

Top 10 všechny stanice (30. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílovém skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden rovněž nejvíce rostla Nova Cinema. V průměrném celodenním podílu na publiku vystoupala dokonce o 1,01 procentního bodu na hodnotu 6,63 procenta, což s náskokem stačilo na čtvrtou pozici po třech velkých plnoformátových kanálech Nova, ČT 1 a Prima. Slušný růst o 0,46 procentního bodu na podíl 10,55 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 0,73 procentního bodu na hodnotu 22,56 procenta, a poté ČT 1, která klesla o 0,46 procentního bodu na podíl 12,54 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi nedošlo minulý týden k žádným dramatickým zvratům. Oproti vývoji v širší cílové skupině dospělých diváků nad 15 let si v kategorii 15 až 54 let s přehledem udržela pozici lídra skupina Nova, která si nepatrně polepšila o dvě setiny procentního bodu na hodnotu 34,81 procenta. S velkým odstupem deseti procentních bodů následovala Česká televize, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,98 procentního bodu na souhrnný podíl 24,67 procenta. Klesaly přitom všechny její kanály s výjimkou dětského Déčka. Největší nárůst zaznamenala skupina Prima na třetí pozici. Polepšila si o 0,42 procentního bodu na hodnotu 21,61 procenta.

Kanály – průměrné podíly (30. týden 2014)
Graf podílu kanálů (30. týden 2014)
Graf podílu skupin (30. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 30. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 30. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 2, která rostla o 0,53 procentního bodu na hodnotu 4,64 procenta. Obdobný růst vykázala ale i Telka ze skupiny Nova: polepšila si o 0,52 procentního bodu na 1,66 procenta, což je druhý nejlepší týdenní výsledek v letošním roce po úvodním lednovém týdnu. Naopak největší propad zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,06 procentního bodu na 19,38 procenta. Významně klesala i zpravodajská ČT 24, a to o 1,47 procentního bodu na hodnotu 4,73 procenta.

Meziroční srovnání výkonu tří největších televizních skupin v zemi dopadá nejlépe pro Českou televizi. Jako jediná si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila, a to o 0,98 procentního bodu na hodnotu 30,36 procenta. Přispěl k tomu zejména dětský kanál Déčko, který loni touto dobou ještě nevysílal, ale také ČT 2 a ČT Sport. Skupina Nova zaznamenala meziroční propad o 1,13 procentního bodu na hodnotu 29,28 procenta, přičemž ale kromě hlavního kanálu všechny ostatní její programy stoupaly. Mírný pokles o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 21,86 procenta vykázala také skupina Prima. V jejím případě klesala hlavně Prima Cool.

Fin19-tip-stros

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. V průměrném celodenním podílu na publiku rostl o 0,71 procentního bodu na hodnotu 10,55 procenta. Významný růst o 0,69 procentního bodu na podíl 4,99 procenta zaznamenaly i televize zastupované agenturou Atmedia a o 0,56 procentního bodu si na podíl 3,15 procenta polepšila i ČT Sport. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 2,11 procentního bodu na hodnotu 22,56 procenta. Významně u mladšího publika klesala i TV Barrandov, a to o 1,08 procentního bodu na podíl 3,30 procenta.

V souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v Česku kopíroval vývoj u mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let situaci u širší divácké kategorie D15+. Jako jediná si polepšila Česká televize, a to mnohem významněji než u kategorie D15+: rostla o 2,16 procentního bodu na hodnotu 24,67 procenta. Naopak skupina Nova se meziročně propadla o 1,05 procentního bodu na kumulovaný podíl 34,81 procenta a skupina Prima nepatrně klesla o pět setin procentního bodu na hodnotu 21,61 procenta. V případě Novy opět klesal jen hlavní kanál, všechny tematické stanice si meziročně polepšily, u Primy zaznamenala pokles Prima Cool a Prima Zoom.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)