mBank varuje klienty před trojským koněm

18. 5. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

mBank varuje své klienty před trojským koněm, který se prý z nich snaží „vymámit peníze“. Banka vyzývá k zabezpečení PC, ale zaznamenané bezpečnostní incidenty blíže nespecifikuje.

Prostřednictvím hromadného e-mailu mBank vyzývá své klienty k zajištění bezpečnosti svého počítače, ze kterého přistupují k internetovému bankovnictví. Jde o reakci na zaznamenané bezpečnostní incidenty z posledních dnů.

V posledních dnech jsme zaznamenali několik snah o vymámení peněz z našich klientů pomocí trojského koně v infikovaném počítači,“ uvádí mBank v hromadném e-mailu bez dalších podrobností. Není tedy jasné, jak konkrétně má útok vypadat a ani, jestli klienti mBank jsou jediným cílem trojského koně, jehož označení mBank rovněž neuvedla.

Marketing meeting Ai a tvorba obsahu

Vedle základních bezpečnostních pouček banka klientům píše: „Především buďte obezřetní, mBank po vás nikdy nebude vyžadovat, abyste převedli své prostředky na účty jiných zákazníků, ani vás nebude vybízet zadat údaje ke kartám atp. V případě jakéhokoli podezření, prosím, kontaktujte naše zákaznické call-centrum mLinka (844 777 000)“. 

Aktualizováno 20. května 2013 v 19:42: Nové informace vám nabízíme v aktualitě Varovný e-mail mBank reaguje na nové incidenty způsobené již známým trojským koněm

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).