Hlavní navigace

Mr.Lin(x) se zpožděním nových služeb

5. 1. 1999
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Systém výměnné bezplatné reklamy Mr.Lin(x) má zpoždění v uvedení nových služeb. Počátkem nového roku měl být k dispozici pro klienty nový HTML kód a měla být se slávou spuštěna služba Mr.Lin(x) Cash. Leč nestalo se tak. Proč?

Systém výměnné bezplatné reklamy Mr.Lin(x) má zpoždění v uvedení nových služeb. Počátkem nového roku měl být k dispozici pro klienty nový HTML kód a měla být se slávou spuštěna služba Mr.Lin(x) Cash. Leč nestalo se tak. Proč?

Podle mých zpráv se vyskytly nějaké problémy se zaváděním těchto nových služeb do provozu a podle vyjádření Mr.Lin(x)e, který mi odpověděl na e-mail během jediné hodiny, by měly být obě služby zprovozněny nejpozději do konce ledna 1999.

K čemu bude sloužit nový HTML kód?

Měl by být schopen umožnit zobrazit unikátní ALT popisek a popisek pod bannerem, který jste si předem sami nadefinovali při přidávání nového banneru. Existence popisku pod bannerem všeobecně zvyšuje počet kliknutí (Click Rate) na tento banner. Dnes je funkční ALT popisek znějící na: „Aplikace Mr.Lin(x)“, který má samozřejmě tu nevýhodu, že uživatel načítající stránku bez obrázků nemůže nijak zjistit, co za reklamní pruh se zrovna zobrazuje.

Konkurenční služby výměnné reklamy zatím neumožňují svému klientovi definovat tyto unikátní popisky banneru, čímž Mr.Lin(x) získá další výhodu. Systém Billboard sice má krátký textový popisek pod bannerem, ale propaguje jím sám sebe stejným způsobem, jako dnes Lin(x).

Služba Mr.Lin(x) Cash

Služba Mr.Lin(x) Cash, která měla být v provozu pro své členy již od začátku prosince, by měla umožnovat vkládat do systému placené reklamní bannery, aniž by uživatel systému hnul jenom prstem. Peníze z celkové částky zadavatele reklamy si ovšem s vámi rozdělí Mr.Lin(x) půl na půl. Tato služba se zdá být celkem zbytečná, kdo by spoléhal na někoho jiného, aby mu sehnal placenou reklamu na server; to už je mnohem rychlejší, když si ji sežene sám. Ale programátoři Lin(x)e si to zřejmě včas uvědomili a tuto službu rozšířili velmi zajímavým způsobem – viz níže.

Jakmile bude tato služba v provozu, můžete si pomocí ní sami definovat a řídit vaše vlastní reklamní kampaně. O vyhodnocení se postará sama aplikace. Pokud vám ještě nedochází, co to znamená, tak vězte, že pokud bude někdo chtít umístnit na váš server placený banner a vy nemáte na serveru v provozu speciální reklamní software, do kterého nastavujete počet impresí (shlédnutí banneru), počet kliknutí, rotaci bannerů, tak toto všechno Mr.Lin(x) udělá za vás a ještě vám výsledek kampaně přehledně zobrazí v HTML. Musíte proto udělat pouze osm věcí:

  • Musíte být členem systému Mr.Lin(x), což není zase tak obtížné.
  • Musíte si sehnat nějakou reklamu, kterou budete na svých webových stránkách zveřejňovat.
  • A pak už jde všechno snadno – definujete si název celé reklamní kampaně, který se bude zobrazovat na všech výsledkových zprávách.
  • Pokud máte v systému Lin(x)e zaregistrováno více serverů, tak vyberete, na kterých bude tato vaše kampaň probíhat.
  • Určíte si, zda li budete chtít zasílat výsledkové zprávy zadavateli reklamy emailem a definujete heslo pro případný přístup klienta k online výsledkům.
  • Pak si definujete zdali má přednost vaše reklamní kampaň nebo jestli se může na vašem reklamním prostoru objevit banner od klienta, kterého sehnal
    Mr.Lin(x).
  • Určíte začátek a konec reklamní kampaně.
  • A co je nejdůležitější, určíte si sami podle přání klienta na kolik impresí, kliknutí nebo unikátních hostů má být reklama v provozu na vašem serveru.

Pokud si tedy někdo objedná například tisíc shlédnutí svého banneru, prostě definujete 1000 impresí. Můžete si rovněž nastavit, aby se banner zobrazoval neustále, bez nějaké limitu shlédnuté, kliknutí nebo unikátních návštěv na webovou stránku. Dokonce si můžete určit, ve kterých dnech a hodinách se má reklama zobrazovat.

A co rotace bannerů?

Tu umožní Mr.Lin(x) rovněž. Jenom si určíte, kolik reklamních pruhů se má zobrazovat – maximální počet je šest – a u každého uvedete cestu k těmto souborům a kam se mají odkazovat. Lze rovněž přímo určit, na kterých stránkách (sekcích) se má zobrazovat a určitě jejich vzájemný poměr zobrazování, výsledek musí samozřejmě činit sto procent. Pokud tedy budete chtít rotovat čtyři baneny, tak nastavíte u každého 25%, aby se pruhy zobrazovaly rovnoměrně.

Mr.lin(x) těmito službami nastavil konkurenci skutečně vysokou laťku. Již dnes pomalu získává Mr.Lin(x) určitý náskok před ostatními. Například v systému Billboard – ani kdybyste se na kousíčky rozkrájeli – nezjistíte, na kterých serverech se bannery v systému zobrazují. S Mr.Lin(x)em to víte již delší dobu a dokonce se dozvíte počet unikátních hostů a počet session na vašich stránkách. Rovněž si snadno zjistíte, kde se váš reklamní banner zobrazoval, a výměnný poměr 1:1 také není k zahození (vedle Lin(x)e ho nabízí jen Wexl).

Možná se vám zdá, že v tomto článku Mr.Lin(x) moc vychvaluji. Mě se zdá, že jej vychvaluji málo.

Miroslav Kučera
Autor je šéfredaktorem serveru Interval


"Do nového roku s novou vervou do výměny bannerů," řekl jsem si na Nový rok a ve vlně nadšení zaregistroval Lupu do Billboardu i Mr.Lin(x)e; ve Wexlu, který má právě jakési problémy, jsme už dlouho. Nyní se tedy na Lupě můžete setkat s proužky ze všech třech těchto systémů a po nějaké době plánujeme zhodnotit jeji účinnost, vybrat si toho nej (nebo jich bude více?). A nenecháme si to samozřejmě pro sebe, takže se můžete už teď těšit na další článek s touto tématikou.
Marek Antoš

BRAND24


Starší, související články:

* Mr. Lin(x) k ježíškovi
* Mr. Linx znovu na scéně – znovu a úplně jinak
* Já na bráchu, brácha na mě

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je někdejším šéfredaktorem serveru Lupa. V současné době už se psaní věnuje pouze v míře menší než malé, a to zásadně pro radost.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).