Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na svém letošním pátém zasedání projednala téměř šest desítek bodů programu. Vyhodnotila 28 stížností diváků a posluchačů, vydala čtyři upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení dvou správních řízení. Rada také uložila dvě pokuty, obě ve výši pěti tisíc korun. První z nich postihla společnost Okay, která podle Rady zadáním reklamy na slevovou akci porušila zákon o regulaci reklamy
, který zakazuje reklamu jako nekalou obchodní praktikou v případě, že reklama je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele, kterému je určena nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo službě
.
MINULÉ ZASEDÁNÍ: Radio Beat nově vysílá z Domažlic, Havlíčkova Brodu a Vsetína
Druhým pokutovaným hříšníkem se stala společnost Magical roof. Pětitisícovou pokutu si vykoledovala bezdůvodným odepřením podání vysvětlení
, když neodpověděla Radě na otázku, jakým způsobem ve vysílání programu JOJ Family dodržuje programovou strukturu stanovenou licenčními podmínkami. Konkrétně chtěla Rada vědět, zda do pondělního vysílání zahrnuje zpravodajské pořady Noviny ve 12 a v 17 hodin, a dále pořad Publicistika od 17:30 hodin. Vycházela přitom z monitoringu vysílání, který tyto pořady nezaznamenal.
Home page nového videoportálu Film Popular, který šíří pořady stanic Kinosvět, CS film, CS mini a Horor film.
Rada dále udělila společnosti Provizi licenci k vysílání regionální televize Ústecko prostřednictvím kabelových systémů. Závěrem zaevidovala jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání a celkem jich k dnešnímu dni eviduje 144. Tím posledním se stala Československá filmová společnost, která provozuje audiovizuální mediální službu na vyžádání pod názvem Film Popular a na stejnojmenné internetové adrese šíří vybrané pořady z portfolia televize Kinosvět a sesterských stanic CS film, CS mini a Horor film.