Hlavní navigace

Návrat Ordinace udělal z Novy skokana minulého týdne, nejvíc klesala Prima

20. 1. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziročně nejvíc stoupala Nova Cinema, největší pokles zaznamenala ČT 1. Ze skupin si polepšila pouze Nova, Česká televize i Prima klesaly.

Mezitýdenní vývoj (vs. 2. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Návrat seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 minulý týden zcela změnil poměry na televizním trhu. Nova se stala nejvíce rostoucí televizí, v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,80 procentního bodu na hodnotu 24,57 procenta. ČT 1 pokračovala v mírném poklesu, pohoršila si o 0,23 procentního bodu na podíl 16,61 procenta a vůbec nejvíc klesal hlavní kanál Primy: pohoršil si o 0,81 procentního bodu na hodnotu 13,79 procenta. Výrazný pokles o 0,59 procentního bodu na hodnotu 4,47 procenta zaznamenala i zpravodajská ČT 24.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem minulého týdne Prima, posilovala nejvíc i jako skupina. Propadákem ČT 1

Nově se dařilo i jako skupině. V souhrnném celodenním podílu za všech pět jejích volně šířených kanálů dosáhla hodnoty 32,98 procenta, což je o 2,87 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ze všech tří velkých televizních skupin v Česku stoupala jako jediná. Pozici dvojky si s náskokem podržela Česká televize, která si však oproti předminulému týdnu pohoršila o 1,01 procentního bodu na podíl 29,37 procenta. Ještě více klesala Prima, která byla v předminulém týdnu skokanem trhu. Nyní spadla o 1,33 procentního bodu na hodnotu 20,72 procenta, přičemž nepatrný růst vykázala jen Prima Cool.

Top 10 všechny stanice (3. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týdn v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšil opět hlavní kanál Novy. Nestoupal ovšem tolik jako v širší kategorii všech dospělých nad 15 let. Podíl Novy vzrostl o 2,46 procentního bodu na hodnotu 27,80 procenta. Největší mezitýdenní pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,65 procentního bodu na podíl 13,02 procenta. Významně klesal i hlavní kanál Primy, a to o 0,56 procentního bodu na hodnotu 10,40 procenta. Poklesy o půl procentního bodu zaznamenaly i televize zastupované agenturou Atmedia a „ostatní“ neměřené stanice.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se pořadí oproti kategorii 15+ nezměnilo. Nova si oproti předminulému týdnu polepšila o 2,71 procentního bodu na podíl 38,43 procenta. Pozici dvojky na trhu u mladších diváků uhájila Česká televize, i když se nevyhnula poklesu – konkrétně o 1,04 procentního bodu na podíl 23,99 procenta. Mírně klesala i skupina Prima, i když méně než v kategorii 15+. Pohoršila si o 0,78 procentního bodu na hodnotu 19,77 procenta.

Kanály – průměrné podíly (3. týden 2014)
Graf podílu kanálů (3. týden 2014)
Graf podílu skupin (3. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 3. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Také v meziročním srovnání s třetím týdnem loňského roku si nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Pomohlo mu především dřívější nasazení premiérových dílů Ordinace v růžové zahradě 2, které se v minulých letech vracely na obrazovku až na přelomu ledna a února. Nova díky tomu meziročně vzrostla v celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o 1,09 procentního bodu na hodnotu 24,57 procenta. Významný růst o 1,02 procentního bodu na podíl 3,62 procenta vykázaly i televize zastupované agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles vykázala ČT 1: spadla o rekordních 3,39 procentního bodu na hodnotu 16,61 procenta. Významný pokles o 2,59 procentního bodu na hodnotu 13,79 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy.

Nově se mimořádně dařilo i z hlediska meziročního srovnání výkonu celé skupiny. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si oproti 3. týdnu 2013 polepšila o 4,27 procentního bodu na hodnotu 32,98 procenta, přičemž všechny tři programy, které vysílaly už loni v lednu, si polepšily. Naopak Česká televize výrazně klesla, oproti třetímu lednovému týdnu 2013 si pohoršila o 3,34 procentního bodu na hodnotu 29,37 procenta. Pokles o 1,10 procentního bodu na podíl 20,72 procenta vykázala i skupina Prima, u které s meziročně pohoršily všechny programy, které lze meziročně porovnávat (Prima Zoom odstartovala až v únoru 2013).

CS24 tip temata

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší kategorii diváků od 15 do 54 si v meziročním srovnání s třetím lednovým týdnem 2013 nejvíce polepšila Nova Cinema. Její průměrný celodenní podíl vzrostl o 0,75 procentního bodu na hodnotu 6,41 procenta. Největší pokles vykázal hlavní kanál Primy, který se propadnul o 2,65 procentního bodu na podíl 10,40 procenta. Významně klesala i ČT 1, a to o 2,32 procentního bodu na hodnotu 13,02 procenta. Pokles o víc než procenntní bod vykázaly i ČT 2 a ČT 24, výrazně (o 0,77 procentního bodu) klesala i Prima Cool. Podíl hlavního kanálu Novy se téměř nezměnil (vzrostl o šest setin procentního bodu na hodnotu 27,80 procenta).

V porovnání výkonu celých televizních skupin si v této kategorii meziročně jako jediná polepšila Nova. Jejích pět volně šířených kanálů si polepšilo o 3,52 procentního bodu a oslovilo v průměru 38,43 procenta publika. Česká televize se meziročně propadla o 1,71 procentního bodu na hodnotu 23,99 procenta, přičemž jí nepomohl ani vznik dětského kanálu ČT :D, který loni v lednu ještě nevysílal. Klesala i skupina Prima, a to o 1,44 procentního bodu na hodnotu 19,77 procenta. Ani Primě od poklesu nepomohl nový kanál Prima Zoom, jenž loni v lednu ještě neexistoval.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).