Další mediatypy jako rádio, tisk a OOH si podle monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere meziročně také polepšily. Největším zadavatelem byla v loňském roce tuzemská pobočka společnosti Procter & Gamble. Reklamnímu trhu se v loňském roce dle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun. Oproti loňsku tak evidujeme zhruba 13% nárůst. Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize, která si meziročně polepšila téměř o pětinu na 42,4 miliardy korun. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy,
okomentoval výsledky Tomáš Hynčica, obchodní ředitel agentury Nielsen Admosphere.
PSALI JSME: Oproti loňskému listopadu se ceníková hodnota tiskové reklamy snížila o pět procent
Ze zadavatelů využila v loňském roce reklamu v nejvyšší ceníkové hodnotě společnost Procter & Gamble Czech Republic, která podle ceníkových cen utratila 1,4 miliardy korun, což zároveň představuje nárůst o 43 procent oproti roku 2015. Alza.cz umístila loni reklamu za 1,2 miliardy korun (nárůst o 33 procent). Reklamní prostor v hodnotě nad miliardu korun využil ještě zadavatel Lidl Česká republika, který umístil reklamu za 1,1 miliardy korun, což je o pět procent více než předloni.