Hlavní navigace

Netflix má problém, kvůli nedostatku obsahu mu odcházejí uživatelé

25. 7. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Problém může být i cena za online streaming filmů. U hudby i filmů je to citlivá věc, stačí špatně odhadnout ochotu platit a rázem je problém.

Netflix se sice rozšířil do dalších zemí, ale má nový problém: růst uživatelské základny pokračuje ve zpomaleném tempu, za poslední tři měsíce přidal pouze 1,68 milionu uživatelů, což je výrazně méně než 2,5 milionu, které předpokládal. Významný podíl na zpomalení růstu má to, že Netflixu uživatelé odcházejí.

Za něco takového si může Netflix sám – způsobil si to nejspíš i navýšením ceny pro současné uživatele. Dalším důvodem pomalého růstu je ale i to, že nabídka filmů je v nově pokrytých zemích omezená a že se zmenšuje nabídka celková. Pro Netflix to ve finále znamenalo i pokles ceny akcií.

Analytici navíc upozorňují, že zásadní pokles růstu počtu předplatitelů se týká USA, kde Netflix potřebuje růst co nejvíce, aby mohl financovat ztráty na zahraničních trzích. Finančně by firmě sice jistě mohlo pomoci zdražení (na konci roku se většině předplatitelů zvýší měsíční předplatné o jeden až dva dolary), ale právě zvýšení ceny je (možným) důvodem, proč předplatitelé odcházejí.

Podle některých médií a analytiků je ale vliv jedno až dvoudolarového zdražení podstatně menší a ve skutečnosti je odchod předplatitelů způsoben hlavně nedostatkem obsahu. Dalo se to čekat – nabídka filmů a seriálů na Netflixu se totiž stále tenčí. Netflix potřebuje peníze na originální tvorbu a nechce tedy vydávat peníze za licenční podmínky na obsah od ostatních poskytovatelů. Hovoří se až o 40% zmenšení nabídky za poslední čtyři roky.

Netflix tak paradoxně může doplácet na vlastní povahu služby, tedy na to, že je možné si prostě pustit všechno, co chcete vidět v libovolném čase a pořadí. V okamžiku, kdy se dokoukáte na vše, co jste chtěli, už vám Netflix nemá co nabídnout.

ebf - partner 1

Média nakonec strategii vynakládání desítek milionů dolarů na tvorbu vlastních seriálů zpochybňují. Podle některých by bylo podstatně praktičtější pořídit za takto vynaložené částky seriály, které mají vysokou sledovanost a patří mezi stálice. Zejména takové, které za sebou mají několik let a stovky dílů, které divák „nevykouká“ dříve než za desítky až stovky hodin.

Vedle investic do vlastních seriálů Netflix dává další poměrně značné částky do vlastních (vlastněných) filmů, ani ty ale příliš hodin „k dívání“ nepřidávají.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).