UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Barrandov se minulý týden podruhé za letošní podzim podařilo dosáhnout v průměrném celodenním podílu na sledovanosti hranice pěti procent, kdežto televizi Nova podíl významně mezitýdenně klesl, i když v neděli vysílala poměrně úspěšné finále svojí talentové soutěže Talentmania. Setrvale dobré výsledky nadále vykazuje Prima, zatímco první program České televize válčí s podprůměrnými čísly. Skokanem týdne ale byla zpravodajská ČT 24.
Nejsledovanější česká televize Nova neměla ani přes superfinále Talentmanie příliš úspěšný týden, v celodenních číslech totiž její podíl na dospělém publiku oproti předminulému týdnu klesl o 1,01 procentního bodu na průměrných 31,68 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si ale tradičně polepšila, tentokrát na 36,07 procenta, což je však pro Novu podprůměrná hodnota. Naopak Nova Cinema si mírně polepšila: v celodenních číslech o 0,21 procentního bodu na 3,90 procenta, během prime time až na 3,93 procenta. To sice v obou případech stačilo na program ČT 2, ale už ne na porážku televize Barrandov a dokonce ani na ČT 24.
Mírný nárůst zaznamenala také televize Prima. Po celý den ji sledovalo v průměru 19,24 procenta dospělého publika, o tři setiny procentního bodu více než v předminulém týdnu. Během prime time si hlavní program Primy dokonce polepšil na průměrných 19,64 procenta, čímž obhájil pozici druhé nejsledovanější televize v obou sledovaných časech. Poklesu se naopak dočkala Prima Cool, již po celý den sledovalo v průměru 2,75 procenta dospělého publika, což je o 0,27 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase její podíl ještě klesl na průměrných 2,50 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Hlavním dvěma programům České televize se minulý týden příliš nedařilo. Zájem diváků o ČT 1 sice mírně stoupnul, ale celodenní podíl 16,10 procenta, i přes nárůst o 0,48 procentního bodu, nepatří k nejlepším. V hlavním vysílacím čase podíl Jedničky sice stoupnul na průměrných 17,77 procenta, ani to však ČT 1 nestačilo na ohrožení pozice Primy. Poklesu se minulý týden dočkala ČT 2. V celodenních číslech dosáhla průměrného podílu 3,68 procenta, což je o 0,22 procentního bodu méně než předminulý týden a Dvojku tak porazila i zpravodajská ČT 24. Během prime time podíl Dvojky ještě klesl na průměrných 3,23 procenta.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010
Zpravodajská ČT 24 se minulý týden v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku přiblížila hranici čtyř procent. Konkrétně dosáhla hodnoty 3,96 procenta, což je o 0,66 procentního bodu více než v předminulém týdnu a ČT 24 tím pádem porazila v celodenním podílu jak program ČT 2, tak i Novu Cinema. Ne tak během prime time, kdy podíl ČT 24 tradičně klesá – minulý týden na hodnotu 2,02 procenta. Nárůst zaznamenal také sportovní kanál ČT 4, jež minulý týden sledovalo po celý den v průměru 2,17 procenta dospělého publika (oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,55 procentního bodu). Během prïme time si Čtyřka ještě polepšila na průměrných 2,11 procenta a porazila i ČT 24.
Pro televizi Barrandov znamenal minulý týden teprve druhé pokoření pětiprocentní hranice průměrného celodenního podílu na publiku za letošní podzim. Barrandov sledovalo v průměru rovných 5,0 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 0,20 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si sice Barrandov pohoršil na průměrných 4,55 procenta, i tak si ale v obou sledovaných časech udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,35 procenta, stejně jako minule. Během prime time vykázaly podíl 1,65 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,17 procenta, což je o 0,63 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,53 procenta.