UVNITŘ GRAF A TABULKA Trend přibližování průměrných týdenních podílů dvou nejsledovanějších českých televizí na dospělém publiku pokračuje. Prima sice minulý týden neudržela svůj podíl nad hranicí 20 procent, tentokrát jí ale „pomohla“ Nova, která klesla na průměrné srpnové hodnoty. Prima se tak v nejširší cílové skupině, na kterou prodává reklamu, drží na dvou třetinách výkonnosti Novy. Pro tu jsou ale čísla za diváky starší 15 let jen informativní, sama cílí na mladší skupinu od 15 do 54 let.
Primu minulý týden sledovalo po celý den v průměru 19,79 procenta dospělého publika, což je o 0,34 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale vystoupala na průměrných 20,02 procenta. Prima Cool si v celodenních číslech mírně polepšila: o 0,16 procentního bodu na hodnotu 3,58 procenta, zatímco během prime time tradičně klesla, tentokrát na průměrný podíl 3,18 procenta. Dalšího týdenního rekordu dosáhla Prima love, která po celý den oslovila v průměru 1,60 procenta dospělého publika, tedy o devět setin procentního bodu více než minule. Večer její podíl klesl na průměrných 1,16 procenta.
Nově se příliš nedařilo, v celodenních číslech se propadla na hodnotu 27,52 procenta, což je o 0,87 procentního bodu méně než v předminulém týdnu a nejmíň od poloviny srpna. V hlavním vysílacím čase si ale Nova tradičně polepšila, tentokrát na hodnotu 33,31 procenta. Lépe se dařilo Nově Cinema, která poprvé od poloviny srpna překonala v celodenním podílu na dospělém publiku pětiprocentní hranici. Konkrétně dosáhla hodnoty 5,04 procenta, což je o 0,37 procentního bodu víc než minule. Podařilo se jí dokonce porazit televizi Barrandov. Ve večerních časech si Nova Cinema ještě mírně polepšila na průměrných 5,10 procenta.
Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)
Pro Českou televizi byl minulý týden celkem úspěšný. Zejména pro program ČT 1, který se v celodenních hodnotách poprvé od letošního dubna přehoupnul přes hranici 16 procenta. Jednička konkrétně dosáhla podílu 16,02 procenta, což je o 0,36 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si polepšila až na průměrných 17,83 procenta, ale ani to jí nestačilo na Primu coby dvojku na trhu. Opačným směrem se vydala ČT 2, která si v celodenním podílu na dospělém publiku pohoršila o 0,38 procentního bodu na 3,46 procenta. Večer dokonce až na 3,01 procenta, takže se před ni probojovala Prima Cool.
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011
Ostatní dva programy ČT minulý týden mírně stoupaly. Zpravodajská ČT 24 v celodenních číslech o 0,19 procentního bodu na hodnotu 4,40 procenta, zatímco ve večerních časech si tradičně pohoršila, tentokrát na podíl 2,66 procenta. Sportovní kanál ČT 4 se v podstatě držel na svém z předminulého týdne: po celý den oslovoval v průměru 3,67 procenta dospělého publika, což je o pět setin procentního bodu více než minule. Ve večerních časech si pak Čtyřka pohoršila na průměrných 2,95 procenta.
Pod hranici pěti procent v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku klesla minulý týden televize Barrandov, která chce v letošním roce atakovat hodnoty mezi sedmi a osmi procenty. Konkrétně dosáhla hodnoty 4,86 procenta, což je o 0,18 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Pro Barrandov to znamenalo sestup v žebříčku nejsledovanějších televizí na pátou pozici za Novu Cinema. V hlavním vysílacím čase pokles Barrandova pokračoval, televize oslovila v průměru jen 3,93 procenta dospělého publika a začala se blížit hodnotám Primy Cool.
Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou Atmedia (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,95 procenta, což je o šest setin procentního bodu více než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,21 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,15 procenta, o 0,49 procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 5,64 procenta.