Pamatujete, jak jsme v srpnu psali o novém zvýrazňování určitých bodů na mapách Seznamu? Na Mapy.cz se začaly objevovat body v malé bublině, která při načtení „poskočila“.
Z funkce se nakonec opravdu vyklubal nový reklamní formát – zviditelnění bodu zájmu (poinst of interest, POI). Firma jej začala v testovacím provozu nabízet od začátku října, potvrdil Seznam na svém blogu. Zapojit se zatím mohou jen restaurace a ubytovací zařízení.
Princip je jednoduchý: Seznam.cz nechává společnosti soutěžit v aukci na Firmy.cz o to, čí tip se na mapách při zoomování zobrazí jako první. Standardně se dnes POI restaurací a hotelů zobrazují při 15násobném zoomu. Pokud se ale firmy pustí do aukce, mohou být vidět ve zvýrazněné bublině už při zvětšení 11násobném. POI ikony turistických památek se přitom ukazují při 13násobném přiblížení.
Aukce probíhají v rozhraní katalogu Firmy.cz, začínají na 5 Kč a uzavírají se každý den v 22:00, popisuje nový princip Seznam. Každá kategorie (v testu jsou zastoupeny jen dvě) má aukci vlastní. Vítěz si zajistí, že se v 11násobném zoomu v okruhu skoro 11 km neobjeví žádný konkurent ze stejné kategorie.
Když to vyzkoušíte (úroveň zoomu na Mapy.cz můžete snadno regulovat přepsáním posledního čísla v URL), zjistíte, že zatímco už při 12násobném přiblížení jsou zvýrazněné POI poměrně nápadné, při 11násobném na přeplněném pozadí docela zanikají. Je tedy otázka, co se vlastně nejvíc vyplatí. Seznam každopádně funkci zatím testuje, takže se třeba ještě bude měnit.
Pilotní provoz potrvá do konce října, pokud se ukáže jako úspěšný, dá se očekávat jeho rozšíření do dalších kategorií.