Zlatá sedmdesátá
Produkt Informační linka 118 118
Zadavatel INFO NXX
Trvání kampaně červenec 2003 – září 2003
Kreativní agentura Wight Collins Rutherford Scott Ltd, Londýn
Použitá média Internet, print, TV
Ukázky microsite s pěti filmy
Součástí přečíslovacího procesu týkajícího se informačních linek je v Británii přechod od čísla 192 k infolinkám začínajících trojčíslím 118. Jak ukázalo červencové dějství soutěže o nejzdařilejší internetovou kampaň, zpracování reklamy informující o těchto změnách může být osobité a neotřelé.
V červencovém kole Creative Showcase, britské soutěže o nejlepší online reklamu měsíce, totiž zvítězila londýnská agentura Wight Collins Rutherford Scott s kampaní představující na Internetu telefonickou informační službu poskytovanou na čísle 118 118.
Autoři kampaně se vyhnuli standardním formátům a stvořili graficky povedenou microsite s několika řemeslně propracovanými videosnímky. Produkt pomáhají propagovat fiktivní postavy dvou tajemných běžců, jimž je vyhrazen samostatný web s rozhovory, videoukázkami a fotkami.
Miniweb ctí po vizuální stránce styl sedmdesátých let, leckteří mladí jej proto možná označí oldschoolovým. K tomu přispívá rovněž oblečení dvou ústředních postav, jejichž trička s číslicí 118 na prsou si lze objednat na dalším webu spojeném s kampaní a infolinkou stejného čísla.
Byť jde o komerční kampaň, má zmíněná microsite velkou šanci stát se – především kvůli filmům v ní obsaženým – kultovní. A to také proto, že místo klasických výjevů z reklam na tento typ služeb (spokojený zákazník volající nonstop, smějící se obličej se sluchátkem u ucha apod.) zde hraje prim důsledně zrealizovaný odvážný nápad.
Především nápaditou formou a faktem, že je stránka co do rychlosti nevhodná pro připojení modemem, se tak kampaň značně vymyká obecným poměrům zažitým v Česku.
Zpívání k svátku
Produkt Co Oskar, to Muzikant
Zadavatel Český Mobil, a. s.
Trvání kampaně začátek 1. července 2003, ukončení hlavní fáze plánováno na září 2003
Kreativní agentura Symblaze Praha
Mediální agentura MindShare Digital
Použitá média Internet, radio, outdoor, TV
Servery Atlas, Centrum, iDnes, Seznam
Ukázky banner 468×60, banner 485×225, microsite
Ani nejnovější marketingový počin Českého Mobilu v prostředí českého Internetu není úplně běžnou online kampaní. Oskarův Casting Call se totiž zčásti odehrává ve skutečném světě, zčásti na webu.
V průběhu srpna probíhají v šesti českých městech Oskarova setkání s pěvci. Nahrávky výkonů tří nejlepších z každého města jsou posléze vystaveny na Internetu. Návštěvníci vyberou šest absolutně nejlepších, z nichž pak porota v rámci slavnostního večera na konci září určí vítěze.
Výhra v soutěži zaručuje nabídnutí vítězovy nahrávky v profesionální kvalitě hudebním společnostem, pořízení profesionálních fotografií a dva dny života skutečné hvězdy (slíben je mj. luxusní hotel a limuzína).
Reklamní prvky propagující výše popsané pěvecké zápolení využívají technologii Flash, která není s ohledem na stále palčivou situaci na telekomunikačním trhu v Česku zcela nejvhodnější.
Některé části miniwebu (např. propozice či sekce často kladených dotazů) by navíc snesly i zpracování ve formě méně náročnější na rychlost přenosu dat. Zajímavé bude také zjistit, kolik lidí si stáhne multimediální soubory a bude na jejich základě rozhodovat o vítězi.
Dvě jednohubky
Na kampaň upozorňující na prodlužující se výstavbu Temelína a ekonomickou neefektivitu této jaderné elektrárny si stěžuje několik subjektů včetně společnosti ČEZ.
Kampaň vytvořená reklamními agenturami Youngstaers a Com Com za veřejné prostředky Rakouska využívá také Internetu – na www.spolecne.net nabízí organizátor Radek Pavlovec, pověřenec Horního Rakouska pro otázky jaderných zařízení, ke stažení letáky, které jsou obdobou tiskových inzerátů.
K vyvarování se drog nabádají na stránkách nadace Drop In tři osoby jak vystřižené z podzimního katalogu Kenvelo. Všichni tři nám chtějí říci něco o drogách, ale už to nestihnou. Stáhněte si spoty, ty to řeknou za ně. A drogám řekněte ne.
Vyhledáváte a stahujete na internetu televizní reklamy?