Na začátku letošního září oznámil jeden z nejznámějších českých youtuberů Jirka Král, že po šesti letech končí s natáčením videí. Od svých začátků stihl nabrat na YouTube více než milion odběratelů.
V jeho začátcích i v závěru youtuberské kariéry mu pomáhal jeho starší bratr, marketingový odborník Petr Král. V rozhovoru, který proběhl v říjnu na konferenci Czech Internet Forum 2018, Petr Král řekl, že nikdo netušil, jak jeho bratr bude úspěšný.
„Jirka hrál od malička hry a na YouTube tehdy nebyl jiný obsah než právě hry. Tak si řekl, že to zkusí také,“ vzpomínal na nesmělé začátky Petr Král. „První rok, dva se nedalo mluvit o nějakém byznysu. Bylo to prostě pro zábavu,“ dodal. Sám v rozhovoru řekl, že byl dlouho skeptický, že se „Jirkův koníček“ změní v něco výnosného.
Rozhovor si můžete pustit zde:
„Hodně jsme později spolu řešili budování značky, jak má vystupovat, jak se má profilovat,“ popisoval Petr Král další část kariéry svého bratra, kterou mu pomáhal budovat.
V rozhovoru mluvil i o tom, jestli musel Jirka Král dělat nějaké kompromisy, když dostal od nějaké společnosti zakázku. Zmínil i příklady, kdy nevhodná kampaň zničila některým jiným youtuberům jméno.
Byl i u rozhodnutí Jirky Krále skončit s natáčením videí. Dokument s názvem Byl jsem Youtuber, který pojednává o konci kariéry jeho bratra, i režíroval a natáčel. O tom všem v rozhovoru mluví.
Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:
Petr Král patří k důležitým postavám českého marketingu, zabývá se jím už dvacet let. V minulosti pracoval například jako zaměstnanec číslo dva prvního českého e-shopu Vltava.cz. Pomáhal se svým týmem postavit značku MALL a podílel se také na rozjezdu projektu E-commerce Holding, který dnes ovládá významnou část české e-commerce.
Společně se svým bratrem Jiřím založil před několika roky vlastní firmu, která se starala o youtubové aktivity. Je zároveň partnerem v investičním fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce (videorozhovor s Ondřejem Frycem najdete zde).
O tom, jak to vypadalo na konferenci Czech Internet Forum, si můžete přečíst zde. Na konferenci mluvil například Kodi Foster, starší viceprezident pro datovou strategii v americkém mediálním konglomerátu Viacom, Jan Sladovník, šéf digitálního marketingu v mediální skupině MAFRA, nebo Ján Simkanič, ředitel vydavatelství, které vydává nový Deník N. Všechny přednášky si můžete pustit na webu Tuesday.cz, musíte být ale zaregistrovaní.
Video z akce si můžete pustit zde: