Hlavní navigace

Petr Král: Jak jsem pomáhal vytvořit (a „zabít“) úspěšného youtubera Jirku Krále

14. 11. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Petr Král, Blue Milk Autor: Karel Choc
„Brácha s YouTube skončil, protože ho to totálně vyšťavilo,“ říká o konci youtuberské kariéry Jirky Krále jeho bratr Petr. „Už nechtěl snášet ten tlak, který youtubeři denně zažívají,“ dodává.

Na začátku letošního září oznámil jeden z nejznámějších českých youtuberů Jirka Král, že po šesti letech končí s natáčením videí. Od svých začátků stihl nabrat na YouTube více než milion odběratelů.

V jeho začátcích i v závěru youtuberské kariéry mu pomáhal jeho starší bratr, marketingový odborník Petr Král. V rozhovoru, který proběhl v říjnu na konferenci Czech Internet Forum 2018, Petr Král řekl, že nikdo netušil, jak jeho bratr bude úspěšný. 

„Jirka hrál od malička hry a na YouTube tehdy nebyl jiný obsah než právě hry. Tak si řekl, že to zkusí také,“ vzpomínal na nesmělé začátky Petr Král. „První rok, dva se nedalo mluvit o nějakém byznysu. Bylo to prostě pro zábavu,“ dodal. Sám v rozhovoru řekl, že byl dlouho skeptický, že se „Jirkův koníček“ změní v něco výnosného.

Rozhovor si můžete pustit zde:

„Hodně jsme později spolu řešili budování značky, jak má vystupovat, jak se má profilovat,“ popisoval Petr Král další část kariéry svého bratra, kterou mu pomáhal budovat.

V rozhovoru mluvil i o tom, jestli musel Jirka Král dělat nějaké kompromisy, když dostal od nějaké společnosti zakázku. Zmínil i příklady, kdy nevhodná kampaň zničila některým jiným youtuberům jméno.

Byl i u rozhodnutí Jirky Krále skončit s natáčením videí. Dokument s názvem Byl jsem Youtuber, který pojednává o konci kariéry jeho bratra, i režíroval a natáčel. O tom všem v rozhovoru mluví.

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

Petr Král patří k důležitým postavám českého marketingu, zabývá se jím už dvacet let. V minulosti pracoval například jako zaměstnanec číslo dva prvního českého e-shopu Vltava.cz. Pomáhal se svým týmem postavit značku MALL a podílel se také na rozjezdu projektu E-commerce Holding, který dnes ovládá významnou část české e-commerce.

Společně se svým bratrem Jiřím založil před několika roky vlastní firmu, která se starala o youtubové aktivity. Je zároveň partnerem v investičním fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce (videorozhovor s Ondřejem Frycem najdete zde).

O tom, jak to vypadalo na konferenci Czech Internet Forum, si můžete přečíst zde. Na konferenci mluvil například Kodi Foster, starší viceprezident pro datovou strategii v americkém mediálním konglomerátu Viacom, Jan Sladovník, šéf digitálního marketingu v mediální skupině MAFRA, nebo Ján Simkanič, ředitel vydavatelství, které vydává nový Deník N. Všechny přednášky si můžete pustit na webu Tuesday.cz, musíte být ale zaregistrovaní.

Konference WebTop100 2024 Digitální marketing

Video z akce si můžete pustit zde:

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).