Zákon o audiovizuálních mediálních službách bude platit v té podobě, v jaké ho přijali senátoři. Jak informoval server Česká média, právě dnes o tom rozhodli poslanci. Jeho nepřijetí by pro naši republiku znamenalo sankce ze strany EU. Při hlasování zákon v podobě přijaté senátem podpořilo 148 poslanců ze 186 přítomných,
“ upozornil web. Nyní už pod zákon zbývá doplnit pouze podpis prezidenta republiky.
Základním požadavkem autorů směrnice je férový přístup k televizním divákům, kteří by měli z úvodních i závěrečných titulků pořadu vědět, že obsahuje nebo obsahoval reklamní sdělení. Tedy reklamu na určité zboží nebo produkt, které se objeví přímo v jeho ději. Směrnice jde ale ještě dál a požaduje, aby televize na tento fakt upozorňovaly i po každé reklamní přestávce, která přeruší daný pořad. Tento zákon obsahuje kromě product placementu také pasáže o regulaci televizního vysílání a video služeb na internetu.
Internetové vysílání se ale nebude regulovat všechno, respektive ne všechen obsah bude regulaci podléhat. Kontrola se nebude týkat videí, která jejich tvůrci nebudou nabízet k hospodářské činnosti, ale k soukromým účelům a pro potřebu zájmových společenství. Regulace by se měla podle směrnice především týkat subjektů, které mají povahu hromadných sdělovacích prostředků. Za zmínku také jistě stojí to, že by se regulace měla týkat země původu, odkud dílo pochází, tedy např. je-li internetová televize z Česka a působí v tuzemsku, regulovala by jí zřejmě RRTV (až to stanoví zákon).
K TÉMATU:
Televize se chystají na product placement. Nechtějí to s ním přehánět
Příští rok asi ještě internet regulovat nebudeme, říká šéfka Rady pro vysílání
Kateřina Hrubešová: „Regulace internetu“ se dotkne jen některých webů
Jak se internetové televize „těší“ na regulaci od Rady pro vysílání?