Mezitýdenní vývoj (vs. 33. týden 2015)
Cílová skupina 15+
Nasazení podzimního programového schématu minulý týden pomohlo k dalšímu, i když už mírnějšímu růstu skupiny Barrandov v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Přepsala tak dosavadní rekord z předminulého týdne, když si polepšila o osm setin procentního bodu na hodnotu 7,49 procenta. Barrandov byl jednou ze dvou větších televizních skupin, které minulý týden rostly. Ještě lépe se dařilo České televizi, která si jako celek připsala 1,47 procentního bodu na celkových 31,41 procenta. Udržela si tak velký náskok před skupinou Nova, která skončila druhá se souhrnným podílem 26,43 procenta (oproti předminulému týdnu si pohoršila o 0,49 procentního bodu). Největší pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o celý jeden procentní bod na hodnotu 20,87 procenta.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Rekordní růst Barrandova pokračoval, Prima se u mladých blížila ČT
Z jednotlivých televizních stanic minulý týden v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupala ČT Sport. Díky fotbalu a začínajícímu atletickému mistrovství světa v Číně poskočila o 1,58 procentního bodu na hodnotu 3,52 procenta. Dařilo se také ČT 1, která si připsala 0,28 procentního bodu na aktuálních 16,73 procenta. Také třetí největší růst patřil veřejnoprávní televizi: dětský kanál Déčko si polepšil o 0,23 procentního bodu na 1,31 procenta. Naopak největší propad zaznamenal hlavní kanál Primy, který si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršil o 0,61 procentního bodu na hodnotu 13,44 procenta. Klesala také zpravodajská ČT 24 (o 0,59 procentního bodu na 4,29 procenta) a Fanda, který přišel o 0,40 procentního bodu a vykázal podíl 1,30 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let minulý týden v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce rostla rovněž ČT Sport. Polepšila si o 1,42 procentního bodu na hodnotu 3,22 procenta. Překvapivě u mladšího publika bodovala TV Barrandov, která si připsala 0,54 procentního bodu na aktuálních 4,57 procenta. Dařilo se i ČT 1, která u mladých rostla o 0,37 procentního bodu na podíl 12,42 procenta. Největší propad minulý týden zaznamenal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,20 procentního bodu na 21,89 procenta. Nedařilo se ani „velké“ Primě, jež přišla o 0,81 procentního bodu a vykázala podíl 10,35 procenta. Významněji klesal i dětský kanál Déčko, který si pohoršil o 0,49 procentního bodu na hodnotu 2,05 procenta.
MINULÝ ROK: Návrat Ulice raketově nastartoval Novu, výrazně utekla České televizi
Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku ve věku 15 až 54 let si minulý týden nejvíce polepšila Česká televize. Všech šest jejích programů si dohromady připsalo 1,92 procentního bodu na hodnotu 25,05 procenta. Ani to však zdaleka nestačilo na skupinu Nova, která si u mladšího publika, na které se soustředí jak programově, tak obchodně, drží velký náskok – minulý týden oslovila v průměru 33,04 procenta z těch, co trávili čas u televizní obrazovky. V porovnání s předminulým týdnem si ale pohoršila o 1,08 procentního bodu. Ještě více klesala skupina Prima, která přišla o 1,52 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 20,75 procenta. Naopak nárůst zaznamenala skupina Barrandov, která si připsala 0,38 procentního bodu na hodnotu 5,51 procenta.
Meziroční vývoj (vs. 34. týden 2014)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání s předposledním srpnovým týdnem 2014 se výrazně propadaly kanály skupiny Nova, která letos nasazuje podzimní schéma o týden později než loni. A tak zatímco loni touto dobou už vysílala seriály Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2, letos s nimi ještě čeká, a tudíž se její hlavní kanál v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let meziročně rekordně propadl o 5,77 procentního bodu na hodnotu 17,63 procenta. Přesto si těsně udržel prvenství před ČT 1, která vykázala podíl 16,73 procenta a největší meziroční nárůst ze všech českých televizí (+ 2,27 procentního bodu). Rekordně rostl i hlavní kanál Barrandova, který si meziročně připsal 1,44 procentního bodu na letošních 6,46 procenta, a také ČT 2, která si polepšila o 0,76 procentního bodu na 5,09 procenta.
Meziroční propad Novy jako skupiny byl ještě větší než u hlavního kanálu. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si pohoršila o 6,80 procentního bodu na letošních 26,43 procenta. Klesala i skupina Prima, ale rozhodně ne tak dramaticky: pohoršila si o 0,93 procentního bodu na hodnotu 20,87 procenta, přičemž například Prima Cool meziročně mírně rostla. To se u skupiny Nova dá říci pouze u reprízovacího kanálu Telka. Česká televize i skupina Barrandov meziročně rekordně posilovaly. Nejvíce ČT, která si připsala 3,97 procentního bodu na hodnotu 31,41 procenta (klesala jen zpravodajská ČT 24 a dětské Déčko). Silný růst ale vykázala i skupina Barrandov, posílená o dva nové kanály: polepšila si o 2,47 procentního bodu na 7,49 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladšího publika od 15 do 54 let se rovněž projevilo letošní pozdější nasazení podzimního schématu Novy, takže hlavní kanál této skupiny si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti pohoršil nejvíc ze všech českých televizí. Klesl o 4,42 procentního bodu na hodnotu 21,89 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema (- 0,71 procentního bodu na 5,72 procenta) a Primě love (- 0,65 procentního bodu na 2,84 procenta). Padal i souhrnný podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia (- 1,05 procentního bodu na 3,14 procenta). Naopak největší meziroční růst u mladšího publika zaznamenala ČT 1, která si polepšila o 1,27 procentního bodu na letošních 1,27 procenta. Silně rostl i hlavní kanál Barrandova (+ 1,13 procentního bodu na 4,57 procenta) a ČT Sport (+ 0,88 procentního bodu na 3,22 procenta).
Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila Česká televize, která si připsala 2,64 procentního bodu na hodnotu 25,05 procenta. Obdobně ale rostla i skupina Barrandov, která si polepšila o 2,07 procentního bodu na letošních 5,51 procenta. Dva nové kanály, které spustila letos, k tomu přispěly zhruba poloviční hodnotou celého nárůstu, tedy jedním procentním bodem. Naopak skupina Nova meziročně rekordně klesala, a to o 5,49 procentního bodu na hodnotu 33,04 procenta. Pokles zaznamenala i skupina Prima, ale opět nebyl tak silný jako u Novy. Klesla o 0,65 procentního bodu na hodnotu 20,75 procenta.