Jakákoliv aplikace, která žije z reklam běžících v rámci samotné služby, bude muset být v katalogu obchodu Google Play jasně označena nápisem "“ad-supported”. Informoval o tom server DroidLife, který zároveň zveřejnil i dopis, který Google vývojářům rozesílá.
Google už si podobný postup letos vyzkoušel s označováním aplikací pro rodiny a teď komunitě vývojářů oznamuje další rozšíření.
Od jedenáctého ledna tak budou muset vývojáři přiznávat, jestli jejich aplikace obsahují reklamu – a tou se rozumí bannery nebo reklamní sítě třetích stran. Pokud vývojáři nová pravidla poruší, bude jejich aplikace z obchodu stažena.
Novinka má prý přesvědčit váhavé uživatele Androidu, aby se nebáli aplikace stahovat. Ale mohlo by to zafungovat i naopak. Pokud by uživatelé přestali stahovat aplikace hrazené ze zobrazování reklamy, mohli by vývojáři přejít k placeným aplikacím, jako je tomu především ve světě iOS.