Hlavní navigace

Před DVB-T2 neutečete ani v novinách. Česká televize do nich objednala inzeráty

21. 11. 2019
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Pixabay
Veřejnoprávní televize objednala inzerci za stovky tisíc korun, aby upozornila čtenáře českých novin na končící vysílání jejích stanic v DVB-T.

Více než polovina českých domácností je už vybavena zařízením pro příjem vysílání ve standardu DVB-T2. Zjistil to nedávný průzkum ministerstva průmyslu a obchodu. Především o zbývajících 44 procent se vede intenzivní boj. Pražanům a Středočechům chodí do schránek reklamní nabídky poskytovatelů placené televize, Česká televize zaplatila inzerci v novinách a TV Nova se tváří, že pozemní televizní vysílání je zastaralá věc, kterou se nemá cenu zabývat.

Z veřejně přístupných údajů v registru smluv vyplývá, že si Česká televize objednala reklamní plochy v novinách a na webech na listopad. Už 27. listopadu 2019 se totiž bude vypínat její DVB-T multiplex na vysílačích Žižkov a Cukrák, zatímco komerční televize přijdou na řadu až po novém roce. Zvlášť před blížícím se adventem a před svátečním vysíláním je pro Kavčí hory důležité, aby jejich diváci už měli přeladěno.

Středeční inzerát v Hospodářských novinách například shrnuje všechny základní informace formou mapy známé z předpovědi počasí. Čtenáře upozorňuje, kdy se vypíná DVB-T v jejich regionu, a konstatuje, že od listopadu do června nahradí původní digitální technologii novější DVB-T2. Pro získání podrobností diváky odkazuje na svůj web a infolinku.


Autor: Česká televize/Hospodářské noviny

Novinový inzerát České televize publikovaný ve středu 20. listopadu 2019

Smlouvy na inzeráty uzavřela Česká televize s vydavatelstvími Economia, Vltava Labe Media a Czech News Center. Čtvrtá smlouva je uzavřena s dceřinou firmou Vltava Labe Media, společností Webfarm.

Economia, pod kterou spadají tištěné Hospodářské noviny, jejich web iHned.cz, týdeník Respekt nebo online deník Aktuálně.cz, má podle objednávky zveřejnit tištěnou a internetovou inzerci v době od 15. listopadu do 27. listopadu. Smlouva zní na 108 176 korun bez DPH.

Vydavatelství Czech News Center (mj. deník Blesk s nejčtenější televizní přílohou, dále Aha!, E15 a Sport nebo magazín Reflex) má jako požadovanou dobu plnění stanovený termín od 8. do 27. listopadu. Tištěná a online inzerce má podle zadání oslovit populaci starší 30 let, informovat ji o přechodu na DVB-T2 a naplňování veřejné služby ze strany České televize. Bez DPH je hodnota objednávky 245 750 korun.

Mediální dům Vltava Labe Media je známý především svou sítí regionálních Deníků včetně souvisejícího zpravodajského webu. Zahrnuje ale také druhý nejčtenější tištěný televizní program na trhu, TV magazín, u kterého si každé vydání prolistuje průměrně 791 tisíc lidí. A kromě něj vydává i další televizní časopisy (TV expres, TV mini, TV star). Podle objednávky dostane vydavatelství 121 750 korun bez DPH, cílení inzerce mělo ve dnech 11. až 18. listopadu oslovit o něco starší publikum než v případě konkurence – čtenáře nad 35 let. Další objednávku tištěné inzerce za 113 500 korun bez DPH vyřídila v rámci Vltava Labe Media i firma Webfarm.

Nova láká na HD vysílání

Komerční televize Nova nasadila jinou taktiku. V jejím vysílání se sice objevují šoty upozorňující na končící pozemní digitální vysílání ve formátu DVB-T, ale jejich cílem je, aby si diváci pořídili satelitní, kabelovou nebo internetovou nabídku. Pokračuje tak ve své dlouhodobé strategii dostat co nejvíc diváků na placené platformy, od nichž pak inkasuje peníze za zařazení sportovních stanic nebo HD verzí svých kanálů.

„Ticho a tma vám místo vaší oblíbené Ulice nehrozí,“ dozvídají se diváci ve spotu natočeném přímo v kulisách tohoto populárního denního seriálu. „Věřím totiž, že jste všichni připraveni na konec DVB-T, abyste nepřišli o své oblíbené pořady televize Nova. Pořiďte si připojení přes kabel, satelit nebo internet a o víc se už starat nemusíte,“ pokračuje propagační spot. „Zůstaňte s námi v nejvyšší kvalitě. Pokud nevíte jak, zavolejte na číslo 800 770 770,“ končí výzva telefonním číslem bezplatné infolinky. Další cestou, jak získat informace, je e-mail hd@nova.cz a webové stránky www.nova.cz/hd.


Autor: Repro TV Nova

Na Nově mají jasno. Když Ulice, tak nejlépe v HD a za měsíční paušál u operátora.

O existenci DVB-T2 a možnosti pokračovat v bezplatném sledování programů televize Nova nezazní za celou dobu ani slovo. Stejné to bylo i u předchozího spotu, který diváky lákal na web www.nova.cz/TVjinak a vysvětloval jim pouze výhody placených poskytovatelů. 

Až na aktuálně propagovaných stránkách je v otázkách a odpovědích zahrnutý i příjem televizního signálu přes klasickou anténu, ovšem se zdůrazněním, že touto cestou nelze naladit HD vysílání programů skupiny Nova.

Placené platformy jsou oproti DVB-T2 vyzdvihovány jako moderní způsob sledování televize s výhodou archivu odvysílaných pořadů, kvalitnějším obrazem, zpětným zhlédnutím, sportovními stanicemi a sledováním programů na více zařízeních. Nova rovněž provozuje vlastní databázi poskytovatelů placené televize po celé České republice. Na web dala i kompletní harmonogram přechodu na DVB-T2.

Necelý týden zbývající do vypínání DVB-T České televize v Praze a středních Čechách chce využít třeba satelitní operátor Skylink. Od něj už delší dobu dostávají obyvatelé bytových domů do schránek neadresné dopisy podepsané členem představenstva Skylinku Jaromírem Glisníkem. Oslovuje je akční nabídkou za 199 korun měsíčně a „řadou výhod, o kterých se Vám s klasickou anténou může jen zdát“. Diváci mohou využít měsíční zkušební období zdarma v počítači, na tabletu nebo v chytrém televizoru prostřednictvím Skylink Live TV.

MMF24

Podobně zesílil PR například T-Mobile, jenž chce získat nové zákazníky pro svou T-Mobile TV. Čerstvě si nechal zpracovat průzkum, podle něhož třetina lidí uvažuje o opuštění pozemního televizního vysílání a přechodu na placené platformy. „Televizní diváci mají nereálná očekávání od nového digitálního pozemního vysílání ve formátu DVB-T2,“ tvrdí operátor v tiskové zprávě s odkazem na zjištění, že lidé chtějí lepší obraz a zvuk. Souběžně doporučuje svůj tarif pro zákazníky přecházející právě z pozemního digitálního vysílání (psali jsme).

České Radiokomunikace oproti tomu na tiskových konferencích kontrují vytrvalým vyvracením mýtů o DVB-T2 a veřejnost ujišťují, že „řada“ stanic bude z jejich vysílačů šířena ve vysoké kvalitě. Také jejich vlastní infokanál Nalaďte se na DVB-T2 se snaží pomocí klipů s Janem Tunou udržet image pozemní distribuce signálu jako pokrokové technologie se zajímavými doplňkovými službami. Diváky uklidňují, že DVB-T2 vysílání bude fungovat nejméně do roku 2030, takže se investice do obměny přijímačů vyplatí.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).