Plnoformátové televize svedly těsný souboj
Velice těsných výsledků dosáhly včera u publika staršího 15 let velké plnoformátové televize. Trojice hlavních kanálů České televize, Novy a Primy překročila 16% podíl. Stanice od sebe dělila vždy přibližně pouhá desetina procentního bodu. Nejsledovanější televizí se stala s celodenním podílem 16,52 % Prima, následovaná s 16,41 % Novou a 16,32 % Jedničkou. I v prime time, tedy hlavním vysílacím čase, od sebe tyto stanice neměly velký odstup – činil přibližně jeden procentní bod. Jedničkou byl s podílem 19,33 % kanál ČT 1.
PONDĚLNÍ DATA: Tři mušketýři na Primě podlehli zábavě na Barrandovu i filmu na Nově Cinema
Prima si pomohla večer především třetím dílem z klasické československé trilogie Slunce, seno s dodatkem erotika. Pořad se stal nejsledovanějším nezpravodajským formátem dne a ujít si ho nenechalo 720 tisíc diváků (share 20,18 %; 22,73 % v 15–54). S odstupem necelých třiceti tisíc diváků a podílem 19,29 % následovala Nemocnice na kraji města na Jedničce. Animovaný film studia Pixar Ratatouille získal pro Novu 447 tisíc diváků (share 13,3 %; 19,88 % v 15–54). U mladšího publika byla tato televize nejsledovanější a držela se nad 20 %.
Zabodovala Soudkyně Barbara, zvedla se Popelka
Zatím jediné podzimní programové novice Televize Barrandov, lifestylovému pořadu Popelka, vzrostl oproti pondělnímu prvnímu dílu o několik desítek tisíc počet diváků. Včerejší díl vidělo 166 tisíc lidí (share 10,15 %; 11,49 % v 15–54). Za celý den oslovila plnoformátová televize přes 6 % publika a k této hodnotě se blížila i v prime time, tedy hlavním vysílacím čase. Pod tímto úspěchem byla především podepsána s 297 tisíci diváky (share 14,05 %; 12,04 % v 15–54) Soudkyně Barbara a s 277 tisíci diváky (share 7,66 %) talk show Aleše Cibulky.
MINULÝ TÝDEN: Prima v úterý lídrem trhu, v celodenním podílu na dospělém publiku porazila Novu i ČT 1
V úterý si vedla dobře i Dvojka Česká televize, která se blížila u staršího publika po celý den, tedy včetně prime time, podílu 6 %. Velmi vysoké sledovanosti – 355 tisíc diváků (share 9,84 %; 7,28 % v 15–54) dosáhl dokument Velká vlastenecká válka. Podílu 6 % u publika staršího 15 let pak dosáhly Letecké katastrofy III. Co se týká souboje o mladší publikum mezi Primou Cool a Novou Cinema, tam byla úspěšnější první jmenovaná stanice. Větší náskok si vybudovala zejména večer díky share 6,1 %. Prima Cool přitom nepotřebovala překročit ani hranici 150 tisíc diváků.