Hlavní navigace

Prodej velkých 3D televizorů od Panasonicu předčil očekávání

17. 9. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
17. 9. 2010

Poptávka po velkých 3D plazmových televizorech od Panasonicu, které se vyrábějí v Plzni, předčil podle předsedy představenstva a výkonného ředitele evropské centrály této firmy Laurenta Abadieho několikanásobně očekávání výrobce. Náš 3D televizor s úhlopříčkou 50 palců vyráběný v České republice překonal v prodejích naše očekávání čtyřnásobně. Opravdu nás to zaskočilo, protože jsme několik měsíců nedokázali vyrábět tolik kusů, kolik po nás chtěli zákazníci. A prodává se výborně i v Česku, řekl Abadi v rozhovoru pro Hospodářské noviny.

K TÉMATU: Zbytečné 3D televizory? Bez nich by se v 3D vysílat ani nezačalo, namítají výrobci

Na základě větší poptávky musela firma zvýšit plán výroby v plzeňském závodu a nevylučuje posílení svojí přítomnosti v České republice. Pokud tento trend bude pokračovat, otevře se nám možnost pro další posilování přítomnosti v Česku i na Slovensku. O potenciálu rozvoje našeho působení jsme už jednali s českým a slovenským velvyslancem v Japonsku. Skutečné rozhodnutí o rozšiřování stávající výroby nebo nových investicích záleží na konkrétních příležitostech, uvedl šéf Panasonicu pro Evropu.

ČTĚTE TAKÉ: 3D vysílání budete zatím lovit stěží. Programů je jako šafránu

Čím si Abadi vysvětluje takový zájem o 3D televizory Panasonicu, když obecný zájem o 3D přijímače není tak velký, jak výrobci očekávali? Trh s elektronikou se polarizuje, roste zájem o nejlevnější produkty, ale zároveň stoupá poptávka po špičkových řešeních, míní výkonný ředitel evropské centrály Panasonicu. Firma se ale zatím nechystá uvést na trh 3D televizor, k jehož sledování by nebylo třeba speciálních stereoskopických brý­lí.

CS24 tip temata

NAPSALI JSME: Panasonic začal v Plzni vyrábět 3D televizory. Pro celou Evropu

Aby 3D efekt fungoval, musí být divák v případě bezbrýlových technologií v konkrétním postavení vůči obrazovce s minimálními výkyvy. Stačí i malý pohyb a 3D efekt zmizí a pohled z nesprávného úhlu je pro oči nepříjemný. Brýle jsou podle našich zjištění pro část zákazníků navíc přínosem, protože jim poskytují intenzivnější zážitek, vysvětlil v HN Laurent Abadi. Navíc bez aktivních brýlí zatím není možné dosáhnout plnohodnotného 3D zobrazení s HD rozlišením, dodal.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).