Hlavní navigace

Proti Google News nebo Feedly. Prorazit zkouší čtečka ze Zlína

Jan Beránek

Zpravodajská čtečka se objevila na internetu po dvou letech vývoje. Ambicí bylo vychytat mouchy dosavadních služeb.

Postavit službu, která bude analyzovat zpravodajství a hledat ty nejsledovanější. „V reálném čase sledujeme desetitisíce zpravodajských zdrojů a u každé ze zpráv vyhodnocujeme řadu faktorů. Díky těmto datům jsme schopni v rámci Storyfy nabídnout trendující zprávy,“ tvrdí Patrik Abrámek ze čtyřčlenného týmu zlínské služby. 

V průběhu vývoje vzniklo podle Abrámka hned několik hodnotících metod, které mají různou váhu ve finálním součtu. „Lákavá se může zdát například metoda měření dosahu v sociálních sítích. V praxi je ale tento přístup naprosto nepoužitelný. Měření dosahu tak sice stále provádíme, ale při určování informační hodnoty pro nás má prakticky nulovou váhu,“ říká spoluzakladatel služby. 

Storyfy se snaží seskupovat články z různých zdrojů a řadit je i do časové řady. „O jedné události totiž většinou napíše mnoho zpravodajských portálů, ale jen málokterý článek přináší něco nového,“ dodává Abrámek. 

MIF17

Užitečná je podle něj i funkce vyhledávání zpráv na zadané téma. „Nezobrazujeme všechny nalezené články odpovídající zadanému výrazu, ale opět se snažíme stejné články seskupovat. V grafu lze tak jednoznačně vidět významné dny a průběžný ohlas tématu v médiích,“ tvrdí s tím, že to mohou ocenit třeba lidé z PR. 

Služba se rozjela během jara a její autoři se zatím zaměřují spíš na vychytávání much a shánění uživatelů než na samotnou monetizaci. Ta má přijít později. „Disponujeme například velkým množstvím dat, která jsou propojena se zpravodajskými články i jednotlivými informačními zdroji. Veřejně přístupná Storyfa spoustu těchto informací a analýz neposkytuje. Tato data plánujeme v budoucnu nabídnout jako součást Storyfa Pro balíčku,“ uzavírá Abrámek s tím, že zatím projekt financují z vlastních zdrojů a investora by hledali až v případě expanze do zahraničí. 

Našli jste v článku chybu?