Hlavní navigace

Reklamy na Foursquare se otevřely všem zadavatelům, cílí podle blízkosti

Autor: Foursquare
David Slížek

Foursquare po měsících betatestování vstoupilo do fáze, kdy se kromě ladění pokusí na svých službách také vydělávat peníze. Možnost zadávat reklamy otevřela všem firmám.

Doba čtení: 1 minuta

Foursquare je mezi uživateli sociálních sítí v Česku drobečkem, podle dostupných statistik službu používá jen asi 45 tisíc uživatelů (ve světě jich je kolem 40 milionů) a jejich počet už neroste tak rychle jako dřív. Zpráva o tom, že Foursquare celosvětově otevřela možnost zadávat reklamy, ale může být zajímavá i pro některé tuzemské zadavatele.

Služba umožňuje reklamní sdělení vytvářet v několika jednoduchých krocích – firma zadá fotografii, krátký popisek své nabídky a limit financí, které chce za zobrazování reklamy utratit. Banner se pak uživatelům zobrazuje na základě dvou typů blízkosti.

První je samozřejmě ta geografická – reklamu na úvodní obrazovce nebo u vyhledávání uvidí uživatelé, kteří se nacházejí v blízkosti zadavatelské firmy. Druhou blízkostí je příbuznost zájmů – aplikace vyhodnocuje například to, zda uživatel provedl check-in v tematicky podobné provozovně v jiné části města, nebo cílí podle klíčových slov, která zadal do vyhledávání. 

EBF18_tip_v_clanku_7recniku

Zadavatelé neplatí za zobrazení reklamy, ale za akci, kterou na jejich základě uživatelé provedou – tedy za proklik nebo check-in. Firmy mají samozřejmě k dispozici statistiky shlédnutí, počtu uživatelů, které reklama přilákala, i ceny, kterou firma za kampaň zaplatí.


Autor: Foursquare

Zdroj: Blog Foursquare

Našli jste v článku chybu?