Na velikost společnosti CL-NETu lze usuzovat pouze podle datového toku do NIXu, který přesahuje 1 Gbit/s, a ročního obratu, který podle zasvěcených osciluje kolem 50 milionů korun, což by při použití klasických vzorečků odpovídalo celkové prodejní ceně.
Mnohem zajímavější by určitě byly údaje o celkovém počtu připojených domácností. Ty bohužel nejsou k dispozici, ovšem už před akvizicí se jednalo o zhruba 50 tisíc koncových zákazníků, což není zdaleka nezajímavé číslo. Svou velikostí se totiž RIO Media stává, sice s velkým odstupem za UPC, druhou největší kabelovkou v zemi, s dostatečným náskokem před třetím pronásledovatelem 3TS Capital Partners a zůstává otázka, kdy pohltí někoho dalšího?
Získat odpověď je těžké. Intenzivně jsme se snažili spojit se zástupci společnosti, kromě operátorů a asistentek je však téměř nemožné se komukoliv dovolat a získat vyjádření. Možná je to proto, že je společnost často spojována s miliardovou arbitráží za zkrachovalou televizní stanicí TV3, kterou s českým státem vede lucemburská společnost EMV. A právě její dva zástupci, spolumajitel George E. Collins a právní zástupce Ladislav Štorek, jsou vidět také v RIO Media.
Zajímavější ovšem je, že mezi investory a zároveň nejvyšší manažery společnosti patří lidé z Karneval Media, dříve dvojky na trhu kabelových televizí, kterou před několika lety pohltilo UPC. Generálním ředitelem a členem představenstva RIO Media a.s. je Petr Opletal, dříve provozní ředitel Karnevalu, předsedou představenstva je Robert H. Gardner, dříve generální ředitel Karneval Media. Řada médií i zasvěcených odborníků tak spekuluje na budování další kabelové sítě za účelem jejího dalšího prodeje UPC.
Vzhledem k dalším investorům se ovšem nabízejí minimálně tři další scénáře možného působení RIO Media na českém internetovém a mediálním trhu.
1. Budování vlastního ISP
RIO Media se zaměřuje na nákup poskytovatelů, kteří vlastní „poslední míle“ k zákazníkům, ideálně na bázi FTTx. Cílem je pochopitelně nabízet služby triple-play (Internet, telefon, televize). Tomu by ostatně napovídal nákup CL-NETu, ten měl velmi dobré technické zázemí a zejména svým zákazníkům jako jeden z mála českých ISP nabízel 30 Mbit linku za mrzkých 1290 Kč.
2. Agregace lokálních ISP / výstavba městských FTTx sítí
Primárním cílem je připojit (umožnit připojení) co největší počet domácností ve středních a velkých městech, kde trh ještě není zdaleka tak saturovaný jako v Praze či Brně po optickém vlákně. Nákupem lokálních ISP to jde nejlépe; obvykle už mají svou infrastrukturu v komerčně nejzajímavějších lokalitách vybudovanou, navíc se těší výrazně lepší pověsti než velcí ISP. Ve finále může jít o prodej velkým ISP, jejichž infrastrukturu RIO Media používá pro připojení svých městských sítí. B2B byznys totiž nemá zdaleka tak růstový potenciál jako B2C služby a GTS Novera či Dial Telecom v nedávné minulosti ukázaly, že rády skupují zajímavé subjekty na trhu.
3. Budování kabelových televizních sítí
Třetí cestou, kterou může RIO Media sledovat, je opravdu primárně budování nové kabelovky. Jednak má s tímto management bohaté zkušenosti, bývalí vlastníci TV3 by pak měli distribuční médium pro svůj případný televizní kanál, a je možné, že ani UPC by se další akvizici nebránila.
První kroky po akvizicích jsou však zřetelné již dnes. V sítích F.C.A. dochází k upgrade na optická vlákna a připravuje se nasazení datových, hlasových i video služeb. Zároveň údajně probíhají jednání s lokálními firmami vlastnící či budující FTTx sítě ve strategicky zajímavých městech, což může skokově navýšit počet aktivních zákazníků RIO Media a snížit tak náskok UPC. A do třetice má firma svůj vlastní páteřní uzel s připojením do NIXu a s výjimkou middle-mile se nemusí spoléhat na třetí strany.