Víc než milion dolarů posbíral experiment, který vzešel z CZ.NIC. Pro původně doménové sdružení je vstup do světa koncových uživatelů novou věcí. Turris, který začínal čistě jako výzkumný projekt zaměřený zejména na kybernetickou bezpečnost, původně neměl do „masové“ produkce vůbec jít, úspěch ale nakonec CZ.NIC přesvědčil a současná kampaň tak potvrdila jeho určitou validaci na trhu.
Teď už mohl Ondřej Filip z CZ.NIC ohlásit, že na začátku července dorazily první prototypy a po jejich otestování se chystá samotná výroba. „Nečekejte ale, že vám přijde router zítra. Půjde to postupně,“ tvrdí Filip na stránkách crowdfundingového serveru.
Termíny vypadají tak, že samotná výroba zabere pět týdnů. Další tři neděle má zabrat kompletace už v Česku s tím, že desky má v tuzemsku kompletovat firma Wendell electronics. „Pak už jen přidáme tričko, plakáty nebo další bonusy a začínáme rozesílat,“ dodává Filip.
Nejvíce zájemců o router přitom podle CZ.NIC pochází z Česka. Češi vedou s více než čtvrtinovým podílem (28 %). Za nimi se potom seřadili Američané (16 %), Němci (14 %) a obyvatelé Spojeného království (4 %).