Hlavní navigace

Seznam opět na nákupech. Tentokrát ulovil brněnský Mautilus

1. 6. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Firma z Jihomoravského inovačního centra má pro Seznam cenu především v oblasti videotechnologií. Lákavé by bylo využití know how Mautila pro Stream.cz.

„Předpokládám, že budeme dvakrát větší a že kolem Mautila vyroste několik na něj navázaných startupů. Mautilus s nimi bude finančně provázán a bude pro ně vyvíjet,“ představoval si budoucnost před dvěma roky spoluzakladatel firmy Řehoř Vykoupil v rozhovoru na Lupě. Úplně se netrefil, ale stěžovat si asi nemůže. 

Seznamácká investiční mašinérie se dostává pomalu do obrátek. Stejně jako u ostatních investic poslední doby si portál pořídil v Mautilu 35% podíl. Zatímco u SledujDivadlo nebo poslední investice Biker Season zasáhla firma spíš malé oblasti, brněnský Mautilus je pro firmu zajímavý především strategicky kvůli projektu Inio.tv. 

Mautilus od Seznamu dostane čas a prostředky k vývoji multiscreenového OTT (Over the Top) aplikačního editoru. S jeho pomocí je možné rychle vytvářet a upravovat OTT aplikace pro všechny platformy, na kterých lze dnes sledovat video: mobilní telefony, tablety, chytré televize, herní konzole, set-top boxy a web.

MMF24

„Je to služba, která může změnit situaci v oblasti nabídky a dostupnosti OTT služeb. Na základě jednání s partnery po celém světě očekáváme velký zájem,“ podotýká Petr Mazanec, technický ředitel společnosti Mautilus s tím, že součástí editoru bude i možnost návrhu HbbTV aplikace a interaktivních reklam. 

„Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, jak náročné a nákladné je vyvíjet aplikace pro různé televizní platformy. Máme obsah, který chceme jednoduše zpřístupnit na různých zařízeních. Nástroj, který dokáže jednu aplikaci dostat do různých chytrých zařízení, od televize po chytré hodinky, je užitečný i pro naši budoucnost,“ tvrdí šéf Seznamu Pavel Zima.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).