Hlavní navigace

Seznam označuje zprávy o porážce Googlem za zavádějící, poukazuje na potíže s metodikou

Patrick Zandl

Portál Seznam.cz označuje zprávy v médiích o tom, že jej ve vyhledávání porazil Google za zavádějící a přehnaná. Poukazuje především na potíže v metodice měření služby Toplist, která není určena na měření podílu vyhledávačů, ale na měření náštěvnosti jednotlivých serverů. Situaci jsme podrobně rozebrali ve článku Google nad Seznamem zatím nezvítězil.

Portál Seznam.cz označuje zprávy v médiích o tom, že jej ve vyhledávání porazil Google za zavádějící a přehnaná. Poukazuje především na potíže v metodice měření služby Toplist, která není určena na měření podílu vyhledávačů, ale na měření náštěvnosti jednotlivých serverů. Situaci jsme podrobně rozebrali ve článku Google nad Seznamem zatím nezvítězil.

Seznam uvádí:

Bohužel není dostupná oficiální metrika, která by umožňovala zjistit jasné a prokazatelné podíly na trhu vyhledávačů. Vzhledem k tomu, že nejsou k dispozici data od všech hráčů na trhu, posloužila pro závěry médií nepřesná statistika Toplistu. Ve verzi použité pro interpretaci podílů na trhu byly navíc zohledněny přístupy na české internetové stránky i ze zahraničí. Seznam.cz se soustředí pouze na lokální, český trh a jeho doména nemá žádné další jazykové mutace. V této statistice je Seznam.cz lídrem trhu i podle Toplistu.

Podíl na trhu je pouze jedním z mnoha dalších určujících faktorů. Návštěvnost, tedy počet reálných uživatelů a shlédnutých stránek, přináší oficiální měření Net Monitoru. Podle tohoto měření je Seznam.cz nejnavštěvovanějším serverem ČR a jeho služby obsazují i další příčky TOP 10 českého internetu. Google neposkytuje žádná data o své návštěvnosti a odmítá se zapojit do oficiálního měření. Proto se tvrzení o ztrátě pozice nejnavštěvova­nějšího českého serveru nezakládá na prokazatelných faktech.

Poslední dostupná ověřená data, která uvádí Net Monitor, jsou za listopad 2010. Výsledky měření pro služby Seznam.cz jsou veřejně k dispozici. „Vzhledem k přístupu konkurence k oficiálnímu měření, uvádí Net Monitor data o vyhledávání Seznam.cz v neveřejné sekci. S ohledem na současnou situaci jsme se rozhodli data o vyhledávání na Seznam.cz zveřejnit,“ říká Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz. V listopadu 2010 využilo vyhledávání na Seznam.cz 3,98 milionu reálných uživatelů z ČR, což je 68 % české internetové populace. Oproti listopadu 2009 byl v listopadu 2010 meziroční nárůst počtu reálných uživatelů hledání 7 %. Počet zobrazení stránek fulltextového vyhledávače uživateli z ČR přesáhl za loňský listopad 496 milionů. V průměru je na Seznam.cz zadáno 17 milionů vyhledávacích dotazů za den a 400 dotazů zadají uživatelé za sekundu.

Graf vývoje RU TOP 10 služeb Seznam.cz, včetně vyhledávání
NetMonitor, SPIR

Graf vývoje RU TOP 10 služeb Seznam.cz, včetně vyhledávání

Našli jste v článku chybu?