Hlavní navigace

Seznam označuje zprávy o porážce Googlem za zavádějící, poukazuje na potíže s metodikou

Patrick Zandl

Portál Seznam.cz označuje zprávy v médiích o tom, že jej ve vyhledávání porazil Google za zavádějící a přehnaná. Poukazuje především na potíže v metodice měření služby Toplist, která není určena na měření podílu vyhledávačů, ale na měření náštěvnosti jednotlivých serverů. Situaci jsme podrobně rozebrali ve článku Google nad Seznamem zatím nezvítězil.

Doba čtení: 2 minuty

Portál Seznam.cz označuje zprávy v médiích o tom, že jej ve vyhledávání porazil Google za zavádějící a přehnaná. Poukazuje především na potíže v metodice měření služby Toplist, která není určena na měření podílu vyhledávačů, ale na měření náštěvnosti jednotlivých serverů. Situaci jsme podrobně rozebrali ve článku Google nad Seznamem zatím nezvítězil.

Seznam uvádí:

Bohužel není dostupná oficiální metrika, která by umožňovala zjistit jasné a prokazatelné podíly na trhu vyhledávačů. Vzhledem k tomu, že nejsou k dispozici data od všech hráčů na trhu, posloužila pro závěry médií nepřesná statistika Toplistu. Ve verzi použité pro interpretaci podílů na trhu byly navíc zohledněny přístupy na české internetové stránky i ze zahraničí. Seznam.cz se soustředí pouze na lokální, český trh a jeho doména nemá žádné další jazykové mutace. V této statistice je Seznam.cz lídrem trhu i podle Toplistu.

Podíl na trhu je pouze jedním z mnoha dalších určujících faktorů. Návštěvnost, tedy počet reálných uživatelů a shlédnutých stránek, přináší oficiální měření Net Monitoru. Podle tohoto měření je Seznam.cz nejnavštěvovanějším serverem ČR a jeho služby obsazují i další příčky TOP 10 českého internetu. Google neposkytuje žádná data o své návštěvnosti a odmítá se zapojit do oficiálního měření. Proto se tvrzení o ztrátě pozice nejnavštěvova­nějšího českého serveru nezakládá na prokazatelných faktech.

Poslední dostupná ověřená data, která uvádí Net Monitor, jsou za listopad 2010. Výsledky měření pro služby Seznam.cz jsou veřejně k dispozici. „Vzhledem k přístupu konkurence k oficiálnímu měření, uvádí Net Monitor data o vyhledávání Seznam.cz v neveřejné sekci. S ohledem na současnou situaci jsme se rozhodli data o vyhledávání na Seznam.cz zveřejnit,“ říká Pavel Zima, generální ředitel Seznam.cz. V listopadu 2010 využilo vyhledávání na Seznam.cz 3,98 milionu reálných uživatelů z ČR, což je 68 % české internetové populace. Oproti listopadu 2009 byl v listopadu 2010 meziroční nárůst počtu reálných uživatelů hledání 7 %. Počet zobrazení stránek fulltextového vyhledávače uživateli z ČR přesáhl za loňský listopad 496 milionů. V průměru je na Seznam.cz zadáno 17 milionů vyhledávacích dotazů za den a 400 dotazů zadají uživatelé za sekundu.

Graf vývoje RU TOP 10 služeb Seznam.cz, včetně vyhledávání
NetMonitor, SPIR

Graf vývoje RU TOP 10 služeb Seznam.cz, včetně vyhledávání

Našli jste v článku chybu?