Hlavní navigace

Skokanem minulého týdne Prima, posilovala nejvíc i jako skupina. Propadákem ČT 1

Jan Potůček

UVNITŘ GRAF A TABULKY – Významný růst zaznamenal i hlavní kanál Novy, v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si polepšil nejvíc ze všech českých televizí

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 1. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Velký nástup prožívá začátkem roku televize Prima. Po měsících propadů a neúspěšném závěru roku se jí podařilo prodrat na pozici nejvíce rostoucí televize. Minulý týden si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila nejvíc ze všech programů měřených peoplemetry. Její podíl oproti předminulému týdnu vzrostl o 3,05 procentního bodu na hodnotu 14,60 procenta. Významný růst o 2,01 procentního bodu na podíl 21,77 procenta zaznamenal i hlavní kanál Novy. Naopak nejvýznamněji se propadala ČT 1, která na přelomu roku vykazovala silně nadprůměrné výsledky. Minulý týden si ale pohoršila o 3,61 procentního bodu na hodnotu 16,84 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize v prvním týdnu nového roku nad Novou: jak ČT 1, tak celá skupina

Ani velký propad Jedničky ale nepřipravil Českou televizi o pozici lídra v rámci celých televizních skupin. V souhrnném celodenním podílu všech jejích kanálů na publiku starším 15 let minulý týden dosáhla hodnoty 30,38 procenta a těsně tak porazila Novu, která vykázala podíl o 0,27 procentního bodu nižší. ČT si ale oproti prvnímu lednovému týdnu pohoršila o 2,89 procentního bodu. Nova si naopak polepšila o 1,43 procentního bodu na podíl 30,11 procenta. Nejvíc ovšem rostla skupina Prima na třetí pozici: její čtyři televizní programy oslovily denně v průměru 22,05 procenta dospělého publika, což bylo o 3,90 procentního bodu více než v předminulém týdnu.

Top 10 všechny stanice (2. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Oproti prvnímu lednovému týdnu jeho průměrný celodenní podíl v této divácké kategorii vzrostl o 2,09 procentního bodu na hodnotu 25,34 procenta. Prima u mladších diváků uspěla o poznání méně než v širší skupině 15+, její podíl narostl o 0,84 procentního bodu na 10,96 procenta. Největší pokles vykázala opět ČT 1, a to o rovné tři procentní body na hodnotu 13,67 procenta. Pokles ale nebyl tak významný jako u širší cílové skupiny všech dospělých starších 15 let.

Ze srovnání největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vzešla vítězně Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů denně oslovilo 35,72 procenta publika, což bylo o 2,14 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Česká televize na druhé pozici výrazně zaostávala s podílem 25,03 procenta, a ještě si oproti prvnímu lednovému týdnu pohoršila o 1,72 procentního bodu. Skupina Prima si naopak polepšila o 2,01 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,55 procenta, stačilo to však pouze na pozici trojky na trhu (byť všechny čtyři programy FTV Primy minulý týden stoupaly, a nejen v této kategorii).

Kanály – průměrné podíly (2. týden 2014)
Graf podílu kanálů (2. týden 2014)
Graf podílu skupin (2. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 2. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s druhým lednovým týdnem loňského roku si v širší cílové skupině všech dospělých nad 15 let nejvíce polepšil Fanda. Jeho průměrný celodenní podíl vzrostl o 0,52 procentního bodu na hodnotu 1,73 procenta. Ještě větší růst vykázaly televize zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl meziročně stoupl o 1,54 procentního bodu na 4,03 procenta. Naopak největší pokles zaznamenala zpravodajská ČT 24, která začátkem ledna loňského roku těžila z finišující první přímé volby prezidenta České republiky. Kvůli tomu minulý týden meziročně klesla o 3,64 procentního bodu na hodnotu 5,06 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin dopadlo meziroční srovnání nejlépe pro Novu. Jejích pět volně šířených programů si v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšilo o 2,46 procentního bodu na hodnotu 30,11 procenta. Stoupala i skupina Prima, a to o 1,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,05 procenta. Významný meziroční pokles zaznamenala Česká televize, která si pohoršila o 4,32 procentního bodu na hodnotu 30,38 procenta. Kromě zpravodajské ČT 24 se na tomto poklesu nejvíce podílela ČT 1, která si meziročně pohoršila o 1,89 procentního bodu na hodnotu 16,84 procenta.

EBF18_tip_v_clanku_7recniku

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu nejvíce polepšila Nova Cinema: o 0,52 procentního bodu na hodnotu 5,82 procenta. Ještě o něco více vzrostl souhrnný podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, které si polepšily o 0,88 procentního bodu na 4,16 procenta (o 0,71 procentního bodu na hodnotu 10,87 procenta rostly i „ostatní“ neměřené televize). Největší meziroční propad zaznamenala opět zpravodajská ČT 24. Oproti druhému lednovému týdnu 2013 klesla o 3,21 procentního bodu na hodnotu 2,53 procenta. Významně klesal ale i hlavní kanál Primy (o 2,45 procentního bodu na 10,96 procenta).

Z meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin v této kategorii vyšla nejlépe Nova, jejíchž pět kanálů si v průměrném celodenním podílu polepšilo o 2,73 procentního bodu na hodnotu 35,72 procenta. Nova byla také jediná z velkých skupin, jejíž podíl meziročně rostl. Mírný pokles zaznamenala Prima, která si pohoršila o 0,38 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,55 procenta. Významnější pokles o 2,90 procentního bodu na hodnotu 25,03 procenta zaznamenala Česká televize.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?