Hlavní navigace

SkrzNaSkrz Speciál: eTel

10. 8. 2001
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Po Českém Telecomu, GTS Czech a Aliatelu přichází nyní v našem (mini)seriálu na řadu internetová prezentace společnosti eTel, která se stejně jako poslední dvě zmíněné specializuje na firemní klientelu. Její webové stránky působí přehledným dojmem, ovšem informacích je na nich poskrovnu.

445

Pravděpodobně nejpodstatnější vadou internetové stránky společnosti eTel je doména, ve které se nachází – www.etel-group.cz namísto logického www.etel.cz. Je to dáno především skutečností, že druhá jmenovaná skončila shodou okolností v rukou známého spekulanta Pavla Šimona (viz eTel obětí doménových spekulantů). Po informační stránce působí web poněkud nekompletně – vůbec kupříkladu neobsahuje ceník produktů, některé rubriky (mj. Datové služby) obsahují informace „aby se neřeklo“ a další (mj. Reference) nejsou vyplněny dokonce vůbec.

Internetová stránka samotná je velmi jednoduchá, což lze v době multimediálních firemních prezentací přičíst jedině k dobru – možná působí až trochu strohým dojmem. Zajímavé je, že eTel má ve skutečnosti weby dva – jeden z nich se nachází v doméně www.etel-group.cz a druhý v doméně www.etel-group.com . Ten je kupodivu sdílnější, pokud jde kupříkladu o již zmiňované reference apod. První verzi ovšem na druhou stranu nelze upřít jistou grafickou přehlednost, která většině ostatních stránek chybí.(red)

Jednou větou

„Střídmě postavený web – design je celkem standardní, přehlednost slušná, snad jen informací by tu mohlo být více.“ (Marek Antoš, Internet Info)

„Hlavní mínus dávám za špatnou adresu – www.etel-group.cz mě opravdu nenapadlo.“ (Petr Bednář, Ringier)

„Web eTel není ničím převratným – graficky nic moc – jakoby ušit horkou nedotaženou jehlou, aktualizace několik dní stará, prázdné rubriky (např. Reference).“ (Pavel Daniel, Marketing & Média)

„Buď je to nedostatek v přehlednosti, nebo v obsahu, ale nenašel jsem ani ceny, ani reference.“ (Martin Kopta, webdesignér)

„Pánové, vraťte se a ten web dodělejte. To, že něco nelze najít, není otázkou špatného designu, ale nepřítomnosti informací.“ (Michal Krsek, nezávislý konzultant)

„Jediný web, který nestaví na okázalé grafice a navigačních efektech – což je ovšem příjemná změna oproti konkurenci.“ (Jiří Lahvička, MSN.Atlas)

„Průměrný, ničím nevynikající web (nepříjemné bylo, že v MSIE mi nefungovalo rolování textu).“ (Libor Nováček, e-Biz)

ebf 24 - tip duben

„eTel je na můj vkus stručný až příliš. Navíc si zahltil web mnoha obrázky pochybné estetické úrovně a jejich dloooouhé stahování chudý slovní doprovod ještě znásobilo. Zato jeho stránky disponují vcelku bohatým zpravodajským servisem.“ (Markéta Škodová, Strategie)

Průměr hodnocení poroty Průměr hodnocení redakce
Aktuálnost 1,8 3
Informační bohatost 3 3
Přehlednost 2 2
Design 2,8 2
Celové hodnocení 2,4 2,5

Závěrečné hodnocení: 2,45

Pozn.: Známky internetové stránce se udělují jako ve škole, tj. 1 je nejlepší a 5 naopak nejhorší.

Jakou známku byste dali internetové stránce eTelu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).