Hlavní navigace

Skypicker odkládá pobočku v Praze. Mění jméno a zapojí i taxikáře

Jan Beránek

Brněnský startup se chce odlišit od zbytku letenkového světa a prochází svým prvním rebrandingem. Zároveň rozšiřuje záběr.

„Pokud se budeme stěhovat, tak maximálně o jeden kilometr,“ tvrdil zakladatel firmy Oliver Dlouhý před velkou loňskou jízdou letenkového startupu. Od té doby už se jednou přestěhovali do větší vily a teď se postupně stěhují zase. Tentokrát do bohunického kampusu, kde se dokončují nové kanceláře. Rodák z Jindřichova Hradce tak sice létá po světě, ale práci má pořád v jihomoravské metropoli.  

„Momentálně máme v Česku kolem 560 zaměstnanců. Pořád ale platí náš plán – pokořit letos tisícovku. Růst reflektuje nárůst tržeb,“ vysvětluje ředitelka firmy Lucie Brešová s tím, že letos by se tržby měly dostat na osm až deset miliard korun a zisk, doplnil Oliver Dlouhý na tiskové konferenci, na 150 milionů. Loni přitom hlásil startup tržby kolem dvou miliard a o rok předtím jen 140 milionů. 

Pražské kanceláře se ale odkládají. „Ambice založit pobočku v Praze jsme odsunuli hlavně kvůli tomu, aby se vedení nemuselo rozkročovat a řešit věci na dvou místech,“ dodává. Praha byla pro Skypicker zajímavá především kvůli jazykové vybavenosti. „Co se týče exotických jazyků, tak to budeme outsourcovat z Brna,“ vysvětluje. 

Skypicker je už minulost

Ačkoliv se firma pořád jmenuje Skypicker s.r.o., na webu už se změnila na Kiwi.com. „Hledali jsme brand, který by byl dobře vyslovitelný po celém světě – existuje asi pět slov, které se vyslovují všude stejně. A Kiwi je jedno z nich,“ vysvětlil Dlouhý. Brněnský startup už je globální a podle posledních čísel dělají čeští zákazníci jen jedno procento obratu

Výkonná ředitelka Lucie Brešová (vlevo), Oliver Dlouhý uprostřed. 

Změnu názvu zdůvodňoval ale i tím, že se potřebovali odlišit od konkurenčních letenkových prodejců a naučit uživatele chodit přímo na jejich web a naverbovat je do věrnostního programu. „Osmdesát procent zákazníků získáváme od vyhledávačů letenek a cesta pro růst přes partnery se tak už uzavírá. My musíme začít růst přímým provozem, ale potřebujeme je dostat přímo k nám,“ říká Dlouhý a dodává, že původní Skypicker byl příliš podobný konkurenčním službám. 

Skypicker upozorňuje na změnu všechny návštěvníky svých stránek. Pro zákazníky se ale kromě názvu nic nemění.

I proto není nová značka jen Kiwi, ale Kiwi.com. Podle Brešové to má pomoci především z pohledu SEO. Jinak se pro zákazníky nic nemění. Za doménu každopádně Dlouhý zaplatil 800 tisíc dolarů.

Na přestup taxíkem

Zároveň chce rozšířit záběr samotné služby. „Mimo letenek chceme přidat jízdenky na vlaky a autobusy a k tomu i cenu s ubytováním v hotelu,“ popisuje další směr vývoje služby. 

Aktuálně se ale zaměřil na nabídku taxikářských služeb a převáží své klienty mezi letišti. „Na světě je 37 měst, které mají víc letišť a nízkorozpočtové aerolinky létají z těch levnějších,“ popisuje svůj nový experiment. V Londýně, kde novinku testují, tak například přejíždí taxíky Kiwi.com z Heathrow na Gatwick.

EBF17

Zatím spolupracují s místními taxikáři. Zároveň ale jednají s Uberem. „Máme s tou firmou podobně nastavené myšlení a oni navíc mají procesy na školení řidičů a mohli by nám upravit API tak, abychom se mohli jednoduše napojit,“ dodává Dlouhý. 

Zatím bez nových investorů

Aktuální majetková struktura se s novým názvem služby nemění a zůstává všechno při starém. A to tak, že Ondřej Tomek drží od loňského února deset procent, Touzimsky Capital a Jiří Hlavenka 56 procent. V rámci Touzimsky Capital také loni zaznělo jméno bývalého šéfa ČEZu Martina RomanaZbytek patří zakladateli Oliveru Dlouhému a několika jeho nejbližším spolupracovníkům. 

Našli jste v článku chybu?