Hlavní navigace

Špatný rok pro majitele Šlágr TV: loni skončil v několikamili­onové ztrátě

Jan Potůček

Předloni přitom vydavatelství Česká Muzika, které je stoprocentním vlastníkem Šlágr TV, vykázalo zisk šest milionů korun. Na dramatickém propadu se podepsal zejména start druhého televizního kanálu.

Doba čtení: 4 minuty

Příliš drahý pokus o druhý kanál

Loňský rok nebyl příliš úspěšný pro majitele lidové Šlágr TV, hudební vydavatelství Česká Muzika. Zatímco předloni vykázal zisk šest milionů korun, za rok 2014 skončil ve vysoké ztrátě, v níž se odrazil neúspěch s uvedením druhého celoplošného programu Country no. 1 do pozemního televizního vysílání. Stanice, která nabízela country a v dopoledních hodinách blok dětského vysílání TV Písnička, vydržela v celoplošném DVB-T necelý rok. Loni 6. června startovala v multiplexu 4 ostravského podnikatele Radima Pařízka, distribuci v něm pak ukončila ke konci letošního dubna. Podle majitele České muziky Karla Peterky stanice nesplnila očekávání ohledně sledovanosti a tudíž i prodeje reklamních časů, které byly vázány právě na dosaženou sledovanost.

Zatímco Šlágr TV denně oslovuje v průměru 1,5 procenta dospělého publika staršího 15 let, Country no. 1 se pohybovala v řádu setin procentního bodu. Distribuční poplatky za šíření signálu ve čtvrtém celoplošném multiplexu tak provozovatel nedokázal pokrýt z reklamních výnosů a musel je dotovat. Situace byla dlouhodobě neúnosná, proto Country no. 1 letos v květnu odešla z pozemního vysílání a zůstala pouze v kabelových rozvodech a nabídkách poskytovatelů IPTV. Padl i původní plán na osamostatnění stanice TV Písnička, která měla být třetím televizním kanálem skupiny Šlágr. Výdělečná tak zůstává pouze Šlágr TV, která je nejvýznamnějším klientem agentury Atmedia, prodejce reklamních časů na více než třicítce tematických televizních kanálů v České republice.

Nová podoba loga stanice "TV Písnička a Country no.1"
Repro foto: DigiZone.cz

Pokus s druhým teleshoppingovým kanálem v DVB-T hudebnímu vydavatelství Česká Muzika nevyšel

Ztráta ve výši desítek milionů korun

A jak se tedy přešlap s Country no. 1 podepsal na hospodářských výsledcích České Muziky za loňský rok? Podle účetní uzávěrky dost dramaticky, hudební vydavatelství vykázalo ztrátu 19 milionů korun. I přes špatné hospodářské výsledky ale Česká Muzika v průběhu roku významně rozšířila svůj vozový park, pořídila tři nové automobily za celkovou částku téměř osmi milionů korun (a starší automobil a motocykl v pořizovací ceně pět milionů korun odepsala) a také poskytla pětimilionovou půjčku na sedmiprocentní úrok. Jak moc se na celkové ztrátě vydavatelství podepsal provoz televizní stanice Country no. 1 a potažmo TV Písnička, není z účetní uzávěrky patrné, budeme-li ale vycházet z oficiálního ceníku provozovatele multiplexu 4, roční vysílání jednoho televizního programu v této síti při nejnižším datovém toku a rozlišení vyšlo na 20 milionů korun.

Country no. 1 loni vysílala v multiplexu 4 půl roku, od června do konce prosince. Operátor sítě, ostravská společnost Digital Broadcasting, ve svém ceníku ze začátku roku 2014 uvádí, že cena za celoplošné šíření jedné televizní stanice ve standardním rozlišení obrazu v kvalitě „Standard“ a kompresním standardu MPEG-2 vyjde ročně na 16 milionů korun. Náklady na šíření Country no. 1 v multiplexu 4 za druhé pololetí loňského roku se tedy mohly pohybovat okolo osmi milionů korun, při případné slevě na prvních pár měsíců o něco níže. Každopádně šlo o výrazně vyšší částku, než kterou mohla Country no. 1 vydělat na reklamě a z teleshoppingu, jehož prostřednictvím Česká Muzika nabízela vlastní produkci hudebních nosičů. Právě teleshopping je hlavní součástí programu jak u Country no. 1, tak u Šlágr TV.

KL2018 Tip nominace


Foto: archiv České Muziky

Majitel Šlágr TV Karel Peterka v televizním studiu v Dubném na jihu Čech

Šlágr mobil účetní uzávěrka nezmiňuje

Hlavní činnost byla soustředěna na výrobu teleshoppingových pořadů pro TV Šlágr, Country no. 1 a TV Písnička a následné vydávání nových CD a DVD v těchto pořadech reklamovaných, popisuje provozovatel obou televizí v účetní uzávěrce za rok 2014. Pro fanoušky Šlágr TV byla uspořádána vystoupení umělců známých ze Šlágr TV v Čechách i na Slovensku. V roce 2014 byl spuštěn Šlágr klub. Jeho členové, po zaplacení členského příspěvku, obdrží Šlágr kartu (speciální karta České pošty vydaná pro Českou Muziku), se kterou pak mají nárok na různé slevy (sleva z nákupu, sleva na vstupném na akce pořádané Českou Muzikou). Za členství ve Šlágr klubu si Česká Muzika účtuje 55 korun měsíčně, za které nabízí patnáctiprocentní slevu na veškerou produkci tohoto hudebního vydavatelství. Účetní uzávěrka nezmiňuje další novinku roku 2014, kterou bylo spuštění virtuálního mobilního operátora Šlágr mobil.

Hlasové služby poskytuje Česká Muzika ve spolupráci se společností GTS Česká republika, která vydavatelství zajistila až 100 tisíc volných telefonních čísel. Služba je propojená s dalšími aktivitami České Muziky, například při použití tlačítka s číslicí 5 na mobilním telefonu se při používání některé ze tří tarifů Šlágr mobilu stává z mobilního telefonu „Šlágr rádio“ s audiostopou televize Šlágr. Ostatně, samostatné Šlágr rádio vydavatelství rovněž připravuje, ale až do některé z digitálních sítí DAB+. Opět by mělo jít o překlopení audiostopy Šlágr TV. Karel Peterka chce zároveň seniorům nabídnout k prodeji speciálně upravené digitální rozhlasové přijímače s přednastavenou pozicí Šlágr rádia.

Našli jste v článku chybu?