Valná hromada Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) na svém zasedání schválila změnu názvu. Přejmenuje se na Sdružení pro internetový rozvoj. Tradiční zkratka SPIR ale bude používána i nadále.
Podle výkonné ředitelky sdružení Kateřiny Hrubešové dosavadní název neodpovídal současnému zaměření sdružení, které se už dlouhou dobu nevěnuje pouze internetové reklamě, ale i například obsahu.
Není to přitom první pokus o přejmenování sdružení. Podobné snahy se objevily už před čtyřmi lety. Tehdy se spekulovalo o názvu Sdružení pro interaktivní reklamu a obsah.
Kromě samotného názvu se dotkly změny i stanov sdružení. Původně SPIR přijímal za své členy internetová média a zadavatele internetové reklamy, zejména mediální a reklamní agentury. Bylo to logické, protože jedním z cílů, které si SPIR od počátku kladl, byla podpora Internetu jako plnohodnotného reklamního média.
Postupem času se ale do SPIRu začaly hlásit i firmy, které také podnikají na Internetu, či zde nabízí své služby, ale nelze je označit ani za internetová média ani za zadavatele reklamy. Jedná se například o systémové integrátory či dodavatele mobilního obsahu a technologií.
Zatímco v poslední verzi stanov se dočtete, že "členy se mohou stát právnické osoby založené podle českého práva se sídlem v České republice a podniky zahraničních osob / jejich organizační složky zapsané v některém z rejstříkových soudů na území České republiky, jejichž činnost je v souladu se zájmy a cíli Sdružení, a které mají relevantní vazbu na podnikání v oblasti internetu, zejména:
- mediální, reklamí kreativní agentury,
- média,
- mediazastupitelé,
- technologické firmy, operátoři, dodavatelé obsahu atp.
v nových stanovách už vyjmenované oblasti podnikání nenajdete. Nově se členem sdružení bude moci stát jakákoli právnická osoba s tuzemským identifikačním číslem, která má zájem o rozvoj Internetu.
Změnou prošla i výkonná rada sdružení. Michala Heisiga nahradil Michal Feix, Business Development Director společnosti Seznam.cz. Novým členem rady se stal Jan Brkl ze společnosti AdActive.