SPIR připravil pravidla pro používání nativní reklamy

14. 4. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Dokument se stal doplňkem Etického kodexu přebírání zpráv na internetu. Nativní reklama tak dostává jasnou definici a zakotvení.

„Nativní reklamou se pro účely tohoto dokumentu rozumí placené umístění obsahu ve stejném formátu a designu jako redakční obsah se všemi shodnými náležitostmi, zejména přítomností v hlavním obsahovém proudu média, zařazením do stejných kategorií a se shodným selfpromem jako u redakčního obsahu. Tomuto typu odpovídá např. PR článek, nejčastější případ nativní reklamy v českých online médiích,“ definuje SPIR formát a jeho oddělení od redakčního obsahu. 

Doporučení, která dalo sdružení v dokumentu dohromady, nejsou právně závazná, jde však o návrhy „primárně etické povahy“. Každopádně nová pravidla by měla v nejbližší době schvalovat valná hromada.

Nativní reklamě se dlouhodobě věnuje Aleš Miklík, který stojí také za projektem MarketVoice, který se rozjel na serverech vydavatelství Internet Info během loňského roku. 

WT100_25_SE

Snaha SPIRu má vést k tomu, aby byl jednoznačně oddělen redakční a reklamní obsah. V souvislosti s trendy takzvané nativní reklamy a brand journalismu se totiž často hranice mezi vydavateli a inzerenty stírají. 

„Zároveň ze strany zadavatelů sílí tlak na vydávání placeného obsahu ve formě co nejpodobnější redakčnímu nebo i bez označení jako PR (inzerce),“ tvrdí stránky sdružení. 

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).