Novela vysílacího zákona nařizuje českým televizím od června snížit hlasitost reklamy. Dnes o tom na tiskové konferenci informovali zástupci Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Zákon sice vstoupil v platnost už 7. listopadu loňského roku, bude ale platit až nyní. Televize měly tedy půl roku se na tuto skutečnost připravit. Aktivita vzešla ze strany nespokojených diváků, kteří zaslali poslancům petici, a na základě ní pak zákonodárci jednali.
K TÉMATU: Diváci si mohou oddechnout. Prezident Klaus podepsal zákon týkající se ztišení reklamy
Poslanecká sněmovna neměla problém toto schválit a zákon novelizovat. Podpora pro tuto věc byla napříč celým politickým spektrem. Kontrolním orgánem dohledu bude RRTV, která, co se týká měření, bude mít na tomto poli volnou ruku. Vyhláška i stanovisko vydaná RRTV budou odkazovat na mezinárodní dokumenty, které jsou již v praxi známé. Nemělo smysl vymýšlet něco nového, když už fungují nařízení z mezinárodní praxe,
uvedla předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Nova a Prima sjednotily hlasitost reklam s vysílanými pořady
Co se týká vybavení, RRTV bude mít k dispozici software opatřený modulem, který umožní měřit hlasitost až u pětadvaceti streamů a osmi multiplexů současně. Výrobcem tohoto zařízení je společnost z Nizozemska, která vzešla jako vítěz z 26 vybraných firem. Všechny z nich musely splňovat požadavky Evropské vysílací unie (EBU). Prvním subjektem, který směrnice EBU na hlasitost aplikoval, byla Česká televize, později ji následovaly i TV Barrandov, Nova a Prima. Stanicím budou v případě porušení novely zákona hrozit milionové pokuty.