Hlavní navigace

Tomáš Havryluk (Alza.cz): Bitcoin může globálně změnit svět, je důležité být při tom

31. 10. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Jan Vaca
Svůj modus operandi máme založený na tom, že jsme první, kdo přijde s nějakým novým konceptem, říká Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.

Dvě samoobslužné „prodejny budoucnosti“, možnost nakoupit si bitcoiny přímo v platebním terminálu v prostorách prodejny nebo nová služba Alza HomeBox, kdy kurýr nechá u zákazníka vybrané zboží ve speciálním chráněném boxu.

Lídr české e-commerce scény Alza.cz má za sebou rok inovací a čeká, zda se mu podaří překonat hospodářské výsledky z roku 2017, kdy tržby společnosti dosáhly téměř 21 miliard korun (bez DPH). Alze se dařilo hlavně v Česku, úspěšná ale byla i v okolních zemích, především v Maďarsku. 

„Právě na Maďarsko máme největší fokus. V říjnu jsme tam otevírali velký showroom, obratově bychom se tam měli pohybovat kolem jedné miliardy. Ale dobře se chytilo i Rakousko nebo překvapivě Velká Británie,“ řekl místopředseda představenstva e-shopu Tomáš Havryluk v rozhovoru pro Lupa.cz

Celý rozhovor si můžete pustit zde:

Firma hodlá podle něj pokračovat i v dalších inovacích. Už během roku nabídla svým zaměstnancům, že jim bude vyplácet část mzdy v bitcoinech, pokud o to budou mít zájem. Od února také mohou zákazníci platit i litecoinem.

„Zavedení možnosti platit kryptoměnami je cestou, jak jít naproti budoucnosti. Považuji Bitcoin nebo blockchain za něco, co může být dalším vynálezem s globálním dopadem na fungování lidstva, jako byl internet. Pokud se to v budoucnu potvrdí, tak je důležité být při tom. A je důležité si tu věci osahat a vyzkoušet v reálném provozu,“ dodává Havryluk.

Rozhovor si můžete pustit i jako podcast:

V rozhovoru mluví Havryluk i tom, že všichni zaměstnanci Alzy dostávají příležitost, aby si vyzkoušeli práci v různých oddělení. Pomáhá to podle něj v rychlejším pochopení, jak celá společnost funguje.

Hovoří i o tom, jak se během jedenácti let vypracoval ze studenta na druhého nejvyššího představitele společnosti.

Co ještě se v rozhovoru dozvíte? Odkaz vede na příslušnou pasáž ve videorozhovoru.

Tipy C

O tom, jak se v Česku podniká v oblasti e-commerce, jsme mluvili dříve už třeba s majitelem společnosti Megapixel.cz Tomášem Matějčkem, zakladatelkou Zásilkovny Simonou Kijonkovou nebo Václavem Štruplem z „internetového cirkusu Miton“.

FOTOGALERIE: Jak vypadá Prodejna budoucnosti na pražské Flóře

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Autor je od ledna 2018 ředitelem médií vydavatelství Internet Info. Předtím 6 let vedl zpravodajskou sekci portálu iDNES.cz, ještě předtím byl několik let reportérem celostátní redakce MF DNES. Občas si rád něco napíše.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).