Společnost HubSpot představila studii “State of Twittersphere” [PDF, 282 kB], dokument, který by měl zajímat všechny uživatele a fanoušky Twitteru. Na výzkumu se podílel také populární Grader, který kromě jiného detailně měří statistiky uživatelů Twitteru. Grader pracuje s obrovským množstvím dat, sleduje 4,5 milionu uživatelů Twitteru.
Začněme těmi nejzajímavějšími čísly, která odkrývají, jak vlastně uživatelé ke Twitteru přistupují a jaké chyby dělají.
- 79.79% uživatelů nevyplnilo URL svého webu
- 75.86% uživatelů nevyplnilo „bio“, tedy stručný životopis v profilu
- 68.68% uživatelů nezadalo „location“, tedy své působiště
- 55.50% uživatelů nikoho nesleduje
- 54.88% uživatelů nikdy na Twitter nic neposlalo
- 52.71% uživatelů nikdo nesleduje
Tyto údaje jsou do jisté míry alarmující a ukazují, že uživatelé Twitteru jsou minimálně flinkové a přesněji řečeno neumějí Twitter využívat. Přihlásí se a nevyvíjejí žádné aktivity, nikoho nesledují, nepíší a tím pádem nikoho nezajímají.
HubSpor stanovil kritéria pro to, aby mohl být uživatel Twitteru označen za neaktivního. Je třeba „splnit“ zároveň 3 podmínky. Tito uživatelé mají méně než 10 followerů, sledují méně než 10 lidí, mají méně než 10 postů. Celých 9,06 % uživatelů Twitteru pak můžeme považovat za neaktivní.
Počet uživatelů Twitteru stoupá až magicky, měsíční nárůst demonstruje graf.
Z předposledního reportu o Twitteru před rokem vyplývalo, že „bio“ si do profilu zadalo celých 80 % uživatelů. Noví uživatelé jsou více nepořádní a „drobnostem“ nepřikládají potřebný význam. Aktivní uživatelé Twitteru (definice těch neaktivních je uvedena výše), mají denní průměr „tweetů“ na čísle 0,97. Průměrný uživatel napsal 119,34 „tweetů“ a poměr following/follover je 0,7738.
Zajímavé je, že není až tak populární na Twitteru odpovídat na obligátní dotaz „What are you doing?“. Uživatelé spíše komunikují, než aby popisovali svůj aktuální stav.
- 1.44 % všech „tweetů“ jsou „retweety“
- 37.95 % všech „tweetů“ obsahuje “@” symbol (tedy zmiňuje některého z uživatelů)
- 33.44 % všech „tweetů“ začíná “@” symbolem (tedy jde o „replies“)
Jak dlouhé jsou “tweety”, ukazuje následující graf.
Následují grafy rozložení “tweetů” do dnů a hodin v USA. Nejvíce “tweetů” je odesíláno ve čtvrtek.
Pokud se zajímáte o nejpopulárnější lokace uživatelů Twitteru v USA, tak vězte, že na prvních místech figurují Londýn, Los Angeles, Chicago, New York, San Francisco, Toronto, Atlanta a Seattle. Drtivě dominují americká města, ale trochu překvapivě vede právě Londýn.
A co čeští uživatelé Twitteru? Seznam nejaktivnějších z nich (tedy těch, kteří mají nejvyšší “Grade”) poskytuje právě Grader. Mezi uživateli pochopitelně vedou ti pražští, ale do absolutní špičky se dostalo hned několik z těch, kteří jako “location” zadali mimopražské místo.
Na závěr pohled na celkové statistiky stránek Twitteru, tak jak je přináší web Alexa. Twitter je v tomto žebříčku na 39. místě a uživatelé na webu Twitteru (berte v úvahu, že existují i klientské aplikace) tráví v průměru 9 minut denně. Počet zobrazení na den ukazuje graf.
Alexa přináší i stručné informace o sociodemografických charakteristikách uživatelů Twitteru (vztaženo k průměrné internetové populaci).
Podle údajů z webu Compete roste počet unikátních uživatelů v poslední době raketovým tempem. Do čísel samozřejmě nejsou započítáni ti uživatelé, který využívají klientské aplikace, ať už pro počítače nebo mobilní telefony.
Compete přináší i seznam webů, ze kterých zaznamenává Twitter nejvíce přístupů. Vede Facebook, následují Google, Yahoo, MySpace a TwitPic (aplikace na sdílení fotek na Twitteru).
Uživatelé Twitteru by si měli dávat pozor na výše uvedené chyby při vyplňování profilu. Twitter je služba, které buď nováčka úplně pohltí, nebo ho za pár dní omrzí. “Úmrtnost” uživatelů je velmi vysoká, jelikož Twitter je velmi jednoduchý. Až tak moc, že ho mnoho těch, kteří ho vyzkoušeli, považuje za hloupost…
Co si o Twitteru nejspíše myslíte?