Česká republika, Rakousko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Chorvatsko, Makedonie, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Švýcarsko, Ukrajina a Portugalsko. To jsou země, ve kterých Twitter nově zadavatelům zpřístupnil své reklamní formáty.
Firmy tak mají k dispozici reklamní tweety (Promoted Tweets), sponzorované účty (Promoted Accounts) a placená trendující témata (Promoted Trends).
Twitter bude reklamy prodávat prostřednictvím svého vlastního obchodního týmu a také přes partnerské firmy. V jedenácti z dvanácti nových zemí, včetně ČR, bude jeho lokálním partnerem agentura Httpool.
Very happy to introduce @httpool as our ad sales partner in 11 new countries in CEE. Welcome to the Twitter family! https://t.co/vZV9ysvq2r
— Katie Lampe (@lamps) August 26, 2014
Reklamní video
Do portfolia reklamních formátů dostupných i v ČR by časem zřejmě měly přibýt i reklamní videospoty (Promoted Videos), které Twittermomentálně testuje v beta provozu.
Podle prvních reakcí agentur zapojených do testu tento formát vypadá velmi slibně. „Zaznamenáváme velmi dobrou míru zapojení uživatelů, předběžné výsledky jsou velmi dobré,“ cituje zástupce jedné z nich Wall Street Journal.
Hlavní výhodou videoformátu pro zadavatele je to, že se spot přehrává přímo na kartě tweetu. Dříve přitom museli vkládat video třeba z YouTube, takže se k němu uživatel dostal až po dalším kliknutí. Twitter přitom zadavatelům účtuje jen videa, která uživatel skutečně spustí (Cost Per View).
Otázkou je, zda vysoké zapojení videoreklamám vydrží i po spuštění do ostrého provozu. Zatím totiž zadavatelé mohou těžit z toho, že formát používá jen úzká skupina testerů. Jakmile se stane standardem, může přemíra videí začít uživatele otravovat.