Twitter toho v oblasti reklamy – kromě komerčních účtů, placených tweetů či reklamních odkazů v trendech – zatím moc nového nevymyslel. Nové lead generation cards jsou první větší inovací. O co jde?
Možnost připojit k tweetu kartu (card) s dodatečnými informacemi nabízí Twitter už delší dobu. Karta se zobrazí v okamžiku, kdy uživatel tweet „rozbalí“. Může obsahovat například titulek, fotografii a perex článku, na který tweet odkazuje (toho využívají některá média), náhled fotografie nebo galerie a další informace. Karet zatím bylo šest typů a některé z nich mohly firmy používat jen po oficiálním schválení.
Twitter teď do balíčku přidává kartu sedmou, označenou jako lead generation. Kromě podrobnějších informací obsahuje také tlačítko pro tzv. call to action, tedy především zaslání kontaktních údajů uživatele. Toto tlačítko se podle Twitteru dá přizpůsobovat potřebám klientů.
Jak to funguje v praxi? Twitter novou funkci testoval s několika vybranými partnery, například slevovou společností Priceline. Na jejím profilu tak najdete například tweet, v němž nabízí zaslání slevového kódu na ubytování v hotelu. Pokud jej rozbalíte, najdete u něj tlačítko „Registrujte se a ušetříte!“ (Sign Up and Save!) a odkaz na Pravidla ochrany osobních údajů. Když na tlačítko kliknete, zašlete firmě své kontaktní údaje: jméno, uživatelské jméno na Twitteru a e-mailovou adresu. Firma vám pak zašle slíbenou slevu.
Lead generation cards by se zřejmě daly využít v řadě dalších případů, kdy firmy nabízejí uživatelům výhody a požadují za ně registraci nebo nějaký kontakt. Začíná se třeba prodávat nový smartphone? Zaregistrujte se a dostanete od nás přednostní informaci, kdy prodej začne. Vychází nová knížka oblíbeného autora? Pošlete nám e-mail a dostanete od nás první kapitolu zdarma.
Twitter si zatím na svém blogu pochvaluje, jak dobře nové karty v testovacím provozu fungovaly. Konkrétní čísla ale nezveřejnil – bylo by zajímavé podívat se mimo jiné na údaj, jaké procento uživatelů tweety skutečně rozbaluje a má tedy vůbec šanci se k novému tlačítku dostat.
Nová funkce každopádně zatím není dostupná všem, k dispozici ji mají jen velcí klienti. Globální spuštění a zpřístupnění i malým a středním firmám se prý teprve chystá.