Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila třetí ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
Czech On Line
Webová stránka společnosti Czech On Line
Rodný list website
server:
Czech On Line (http://www.col.cz/)
zadavatel:
Czech On Line a.s.
agentura:
Czech On Line a.s.
art director:
CZI s.r.o.
velikost týmu:
1 grafik + 1 programátor a editor
doba realizace:
cca 3 měsíce
použité technologie:
FreeBSD/Apache, PHP, MySQL, XHTML1, CSS, vlastní XML i/o interface do IS
datum spuštění
23. února 2004
Grafické řešení – Pavel Kout
Přehledný design s velmi příjemným barevným schématem. Mezi jednotlivými položkami navigace by mohly být větší rozestupy. Hlavička by si zasloužila lepší grafické zpracování.
Výtku si zaslouží nepodtržené odkazy, nevhodné formátování tlačítka vyhledávacího formuláře a chybějící odkaz na kontakty (k dispozici je pouze číslo zelené linky; kontakty jsou k nalezení až na mapě webu).
Hodnocení: 6/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Stránky postavené spíše jako zpravodajský portál než jako marketingový portál. Nabízejí však touto textovou, poněkud jednoduchou formou přehlednou porci služeb. Zákazník ví, co je dobré a důležité. Pokud se člověk podívá dál, už kvalita popisu jednotlivých služeb pokulhává za očekáváním. Také chybí využití Internetu k nastavení používaných služeb a ke komunikaci zákazníka s poskytovatelem služeb.
Hodnocení: 6/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Na stránkách mi chybí především ceny. Zákazník se dozví sice několik detailů o službách Wireless Pro/Easy, ale ceny a pokrytí na webu nenajde. Ikonka serverů Volný, který COL patří, je docela nenápadná a propojení COL a Volný i vztah mezi nimi zůstává návštěvníkovi obou webů zbytečně utajen.
Hodnocení: 6/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Z úvodní stránky je hned patrné zaměření společnosti: „telekomunikační partner pro vaší firmu“. Služby jsou v hlavním menu až za odkazy „O společnosti“ a „Tiskové centrum“, oproti ostatním telekomunikačním společnostem je to však sebestřednost jen velmi decentní.
Klasifikace služeb je velmi dobře pochopitelná (s výjimkou velkého H ve slově Housing). Horší je to s podrobnějšími popisy odkazů, které jsou místy psané příliš odborným jazykem.
– graficky nevyznačované odkazy,
– menší, ne pro každého dobře čitelné písmo,
+ srozumitelná základní navigace a popisy odkazů,
+ jednoznačné titulky stránek,
+ jednoznačná identifikace polohy stránky v navigační struktuře.
Hodnocení: 7/10
Přístupnost – David Špinar
Obrázky nesoucí významové sdělení jsou na tomto webu správně doplněny textovou alternativou. Vytknout by se dalo to, že textové alternativy jsou vyplněny i u dekoračních obrázků, které žádné sdělení nemají. Bez JavaScriptu i kaskádových stylů je možné web naprosto bez obtíží ovládat a uživateli je k dispozici stále všechen obsah. Jako negativní faktor je třeba zmínit odkazy odlišené pouze jinou barvou, nevyznačení nadpisů a nevhodnou definici písma, která znemožňuje písmo zvětšit.
Hodnocení: 7/10
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
6/10 |
Marketingová hodnota |
6/10 |
Obsahová kvalita |
6/10 |
Přehlednost a navigace |
7/10 |
Přístupnost |
7/10 |
Výsledné hodnocení |
6,4/10 |
Obrázek a hodnocení zachycuje stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujute na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.