Hlavní navigace

TWR 2004: InWay

13. 8. 2004
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Dnes na Lupě vychází další pokračování letního hlasování Telekomunikační web roku 2004. Představujeme vám desátou ze 16 internetových prezentací nejvýznamnějších telekomunikačních společností a hodnocení odborné poroty. Zároveň sami můžete vyjádřit svůj názor a vybrat z těchto webů ten, který je podle vás nejlepší. Neváhejte, hlasujte a vyhrajte hodnotné ceny.

1220

Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.

Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.

Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.

Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.

Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila desátý ze šestnácti webů.

Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, NAVRCHOLU.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.

InWay

1274
Webová stránka společnosti InWay

Rodný list website

server:
InWay (http://www.in­way.cz/)
zadavatel:
InWay, a.s.
agentura:
Smart Point, s.r.o. (grafický návrh), InWay, a.s. (realizace)
art director:
tým
velikost týmu:
Zuzana Fuksová, Luboš Bieĺak, agentura, zaměstnanci InWay
doba realizace:
2 měsíce
použité technologie:
HTML, PHP, Javascript, Apache
datum spuštění
1. dubna 2003

Grafické řešení – Pavel Kout

Velká nuda. Bez podtitulku loga by návštěvník netušil, co na tomto webu vůbec najde. Proč dostala navigace takové množství prostoru? Že by byla důležitější než samotná nabídka? Mimochodem – funguje trošku pochybně, rozbalené dílčí nabídky se občas „zapomenou“ sbalit, takže spíše obtěžují.

Pokud by mne nezaujala nabídka služby, prezentované výraznou upoutávkou v levé horní části, pak bych z tohoto webu nejspíš utekl – zkrátka tady není nic, co by mohlo návštěvníka oslovit.

Hodnocení: 1/10

Marketingová hodnota – Jan Kučmáš

Na internetových stránkách dominují textové prvky, které nejsou nejlepším tahákem pro zákazníka. Nutí ho číst a přemýšlet. Jinak je zde věnována poměrně velká pozornost produktům, ale bez stanovení priorit a bez navigace z pohledu zákazníka. Z marketingového pohledu průměrné řešení.

Hodnocení: 4/10

Obsahová kvalita – Patrick Zandl

Oproti ostatním konkurentům informačně jednodušší stránky, nicméně dostatečně informativní, co se týče služeb i dění ve firmě. Ceníky ovšem chybí (vyjma ADSL) a odkaz nabídne pouze vyplnění formuláře, což zákazníka nepotěší.

Hodnocení: 7/10

Přehlednost a navigace – Marek Prokop

Na úvodní stránce se InWay přiznává k tomu, že je telekomunikační operátor, a do své činnosti dává nahlédnout i prostřednictvím novinek. Chvályhodné. První úroveň hlavního navigačního menu je poměrně srozumitelná, i když odkaz „Tisk“ nic netiskne. Odkazy na konkrétní produkty a služby (Call.Way Plus, Star.Way, City.Way) jsou ovšem určeny jen znalcům.

Popisy služeb místy připomínají slohové cvičení méně talentovaného žáka základní školy a utrpení čtenáře zvyšují dlouhé, málo členěné bloky pidipísma. Třešinkou na dortu jsou mnohoslovné podtitulky vyvedené verzálkami a podtržené texty, které nejsou odkazy.

– menší písmo, obtížně čitelné zejména ve velkých souvislých blocích textu,
 – nadužívání verzálek,
 – graficky nevyznačované odkazy; podtržený běžný text,
 – nesrozumitelné názvy služeb v hlavní navigaci,
 – nejasná identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
 – nejednoznačné titulky stránek,
+ přehledný, jednotně dodržovaný layout všech stránek.

Hodnocení: 3/10

Přístupnost – David Špinar

Ačkoliv základní navigace používá JavaScript, je použitelná i bez něj. Škoda jen, že důležité orientační a navigační obrázky nemají alternativní textové popisky. Velikost písma nelze zvětšit a chybí správné vyznačení nadpisů. Bez podpory CSS se layout rozpadne a obsah musíte hledat až po mohutném scrollování. Pochválit lze konzistentní layout napříč stránkami a podtrhávání odkazů, které tak nejsou závislé pouze na jiné barvě.

Hodnocení: 5/10

Kritérium

Hodnocení

Grafické řešení

1/10

Marketingová hodnota

4/10

Obsahová kvalita

7/10

Přehlednost a navigace

3/10

Přístupnost

5/10

Výsledné hodnocení

4,0/10

Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.

UX DAy - tip 2

http://soutez­.lupa.cz/

I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.

SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.

Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“

Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).