Rozhodli jsme se zjistit, jakou roli hraje Internet v marketingové politice telekomunikačních společností a jakou důležitost připisují tyto společnosti vlastní internetové prezentaci. Na základě hlasování veřejnosti a hodnocení odborné poroty budou vybrány nejlepší internetové prezentace z šestnácti webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících v České republice.
Hlasovat můžete prostřednictvím formuláře na těchto stránkách nebo prostřednictvím krátkých textových zpráv. Všichni, kteří pošlou alespoň jednu SMS s příslušným číslem vybraného webu, budou zařazeni do slosování o hodnotné ceny.
Prezentace hodnotí také odborná porota, která se zaměřuje na tyto kategorie: grafické řešení, marketingová hodnota, přehlednost a navigace, přístupnost a obsahová kvalita. Každý týden v pátek vychází hodnocení jednoho webu, pořadí se bude řídit podle abecedy.
Konečné výsledky, tedy pořadí na prvních třech místech v hlasování veřejnosti a odborné poroty, budou vyhlášeny na stránkách Lupy dne 1. října 2004.
Dnes si můžete přečíst, jak odborná porota ohodnotila sedmý ze šestnácti webů.
Mezi partnery soutěže patří hostingové centrum Ignum, Navrcholu.cz, profesionální systém pro sledování a analýzu návštěvnosti internetových stránek, týdeník Strategie, týdeník Profit a ekonomický časopis ebiz.
eTel
Webová stránka společnosti eTel
Rodný list website
server:
eTel (http://www.etel-group.cz/)
zadavatel:
eTel, s.r.o
agentura:
eTel Austria / lokální adaptace – technické zpracování Michal Hájek, MH Servis
art director:
lokální team pro výběr obrázku na čelní straně pracoval pod vedením Ivana Póče, AdValue, výběr fotek pro lokální stránky – Michal Hájek, MH Servis
velikost týmu:
3 technické zpracování, 3 kreativní část
doba realizace:
2 měsíce
použité technologie:
Linux, HTML, PHP, MySQL, CSS, Java
datum spuštění
1. října 2003
Grafické řešení – Pavel Kout
Nicneříkající design. Titulní foto bych si uměl představit v souvislosti s investičním fondem, nikoliv s telekomunikacemi. Nepříjemná barevná kombinace. Navigace vzbuzuje dojem, že se na stránce ocitla nešťastnou náhodou.
Po přechodu na některou z dalších stránek si můžete myslet, že jste se ocitli na jiném webu. Kromě loga nenajdete žádnou vizuální kontinuitu – o to víc si uvědomíte zbytečnost úvodní stránky. Nepřehledná navigace a jeden barevný odstín pro nadpisy, odkazy i text vás mohou dohnat k pocitu zoufalství.
Hodnocení: 1/10
Marketingová hodnota – Jan Kučmáš
Tak trochu designově samoúčelná homepage. V marketingu nejde o pěkný obrázek, ale o informaci, nabídku. Z homepage se zákazník dostane na poměrně fádní stránky jednotlivých cílových služeb. Co je pro tuto firmu důležité? Jaká z těch mnoha nabídek stojí za to? Stránky pravděpodobně poskytují dobrý servis stávajícím zákazníkům, kteří je znají, ale marketingový efekt je podle mne zanedbatelný.
Hodnocení: 3/10
Obsahová kvalita – Patrick Zandl
Web eTelu nejdříve zjišťuje, zda jste privátní nebo firemní klient, a podle toho vás směřuje na typ služeb. Ceníky zde najdete pouze v PDF. Stránky jsou ale na informace skoupější než stránky ostatních firem.
Hodnocení: 7/10
Přehlednost a navigace – Marek Prokop
Dešifrovat předmět činnosti firmy z úvodní stránky je úkol pro milovníky hádanek. Podle obrázku se nabízí klub jógy či zahradnictví, ale slogan „connecting business“ nejde moc dohromady ani s jedním. Z odkazů si návštěvník znalý pouze češtiny vybere zřejmě „Vše“, protože ničemu jinému nebude rozumět.
Dále už je navigace poměrně přehledná a srozumitelná. Pouze z hlavního menu rušivě praští do očí titulek „Solutions“ vedle jinak českých názvů. Dostatečně přehledné jsou i stránky popisující služby, což je v tomto případě spíše na závadu, protože číst věty typu „při realizaci nedochází k zásahu do technologie na straně zákazníka a řešení zůstává otevřené pro některé z konvergovaných řešení hlasových a internetových služeb“ musí být pro návštěvníky utrpení.
– menší, ne pro každého dobře čitelné písmo,– stále stejné titulky stránek s názvem společnosti,
+ vcelku přehledná hlavní navigace,
+ jednoznačná identifikace polohy stránky v navigační struktuře,
+ graficky odlišené odkazy v textu.
Hodnocení: 4/10
Přístupnost – David Špinar
Jednoznačně chybí textové vyjádření důležitých navigačních a orientačních obrázků, které nesou významové sdělení. Web je nezávislý na JavaScriptu, ale při vypnutých kaskádových stylech zůstávají některé části obsahu skryty vůči svému pozadí. Odkazy jsou zřetelně odlišené pomocí podtržení či jednoznačného kontextu. Vzhledem k nevhodné definici velikosti písma není možné velikost změnit. Správné označení nadpisů ve zdrojovém kódu chybí.
Hodnocení: 6/10
7
Kritérium |
Hodnocení |
---|---|
Grafické řešení |
1/10 |
Marketingová hodnota |
3/10 |
Obsahová kvalita |
7/10 |
Přehlednost a navigace |
4/10 |
Přístupnost |
6/10 |
Výsledné hodnocení |
4,2/10 |
Obrázek a hodnocení zachycují stav webové stránky ke dni uzávěrky soutěže, 3. 6. 2004.
I vy můžete ohodnotit jednotlivé weby a vybrat z nich ty, o kterých si myslíte, že jsou nejlepší. Hlasujte na stránkách soutěže Telekomunikační web roku 2004 nebo pošlete SMS a vyhrajte hodnotné ceny.
SMS zprávy posílejte na číslo 9070906 ve tvaru uvedeném u každého webu.
Aliatel: „HLAS LUPA 01“
Contactel: „HLAS LUPA 02“
Czech On Line: „HLAS LUPA 03“
České radiokomunikace: „HLAS LUPA 04“
Český mobil: „HLAS LUPA 05“
Český Telecom: „HLAS LUPA 06“
eTel: „HLAS LUPA 07“
Eurotel: „HLAS LUPA 08“
GTS: „HLAS LUPA 09“
InWay: „HLAS LUPA 10“
Nextra: „HLAS LUPA 11“
SkyNet: „HLAS LUPA 12“
Tele2: „HLAS LUPA 13“
Tiscali: „HLAS LUPA 14“
T-Mobile: „HLAS LUPA 15“
T-Systems: „HLAS LUPA 16“
Cena SMS: 6 Kč (vč. DPH). Platí pro všechny operátory.